Skip to main content
Vraag

relatie verdriet

• June 7, 2025
  • 1 reactie
  • 44 Bekeken

Ik ben 15 en ben net uit een relatie van een jaar. Ik was 14 toen ik hem online ontmoette en hij was 18. We zijn door veel heen gegaan, hij is vreemdgegaan ik heb over mijn leeftijd gelogen en toch hebben we elkaar altijd vergeven. 31 maart heeft hij  het uitgemaakt omdat we allebei in een ander land wonen en hij voelde zich alleen. Een week later kreeg hij een relatie met een ander meisje.  Ik ben er kapot van en ik kan niet ophouden met huilen, misselijk zijn, ik heb slaapproblemen gecreëerd en mijn nachtmerries zijn erger dan normaal. Hoe graag ik hem ook wil vergeten het lukt me niet. Heeft iemand tips voor me?

1 reactie

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 2, 2025

Heyy ​@Lies_somm, ik snap dat het heel zwaar voor je is na zo’n relatie en breuk, vooral omdat er zoveel emoties bij kwamen en het online was. Het is normaal om je kapot te voelen, te huilen en moeite te hebben met slapen. Geef jezelf vooral de tijd om te rouwen en verdriet te verwerken. Probeer met iemand te praten die je vertrouwt, zoals een vriend, familielid of therapeut, want delen kan echt helpen.

Zorg goed voor jezelf: eet gezond, beweeg een beetje, probeer rust te pakken en houd zoveel mogelijk een vaste dagroutine aan. Het is ook belangrijk om contact met hem te vermijden, ook online, zodat je ruimte krijgt om te herstellen.

Zoek afleiding in dingen die je leuk vindt, zoals hobby’s, muziek of tijd met vrienden, ook al is dat soms lastig. Schrijf eventueel je gevoelens op in een dagboek om je gedachten te ordenen. Wees vooral lief voor jezelf en onthoud dat jij het verdient om gelukkig te zijn, ook al voelt het nu moeilijk. Als het te zwaar wordt, zoek dan professionele hulp. Je hoeft dit niet alleen te doen!

xx liefs Wolf 🐺