Mijn vriendje en ik hebben nu 1 jaar verkering (beide 14) en we hebben een ruzie fase gehad waar we bijna iedere dag ruzie hadden, en ik ben heel blij dat we daar doorheen zijn gekomen. We hebben natuurlijk nog steeds wel eens ruzie. Maar nu weer, hij vind dat ik alles te ‘negatief’ bekijk, en hij probeert me te helpen alleen soms klinkt hij zo boos fat ik zeg “laat maar” omdat ik bang ben dat hij boos word. Hij word daar heel boos over en zegt dat ik ervoor open moet staan, maar ik zie dingen niet zoals hij ze ziet. Ik ben bang als mensen boos worden, want tot de dag van vandaag ben ik er nogsteeds niet overheen hoe mama me uitschold en sloeg, en iedere keer dat iemand boos word probeer ik niet bang te zijn en er niet aan te denken, maar het lukt me niet. En ookal is iemand misschien niet boos, ik vat het wel zo op en ik ben continu bang dat mensen me achterlaten en ik weet niet hoe ik ermee om moet gaan. Hoe kan ik dit veranderen? Het is nu allemaal zo veel wat er gaande is hoe wil ik dan ook nog vanalles aan mezelf verbeteren? Heeft er iemand tips?
Geen reactie
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.