relatie probleem

  • 7 November 2021
  • 4 reacties
  • 133 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hi,

ik ben bijna 18 en heb nu een maandje een eerste relatie met een meisje. Alleen is dit meisje heel erg beschadigd en is ze altijd misbruikt door jongens. Ze vind het heel moeilijk om zich aan iemand te hechten en liefde te geven. Ik wil haar een zo rustig mogelijk leven geven dus ik ben gewoon eerlijk tegen haar en behandel haar gewoon goed in tegenstelling tot haar exen. Alleen merk ik dat alle lieve dingen vanuit mijn kant komen ook betaal ik alles bij elke keer dat we afspreken. Dat betalen maakt mij helemaal niks uit, daar heb ik totaal geen problemen mee. Ik merk gewoon dat ze niet uit zichzelf aan bied om een keer te trakteren of dat zie niet iets liefs doet (al is het een briefje met een leuke tekst) zelfs dat zou prima zijn. Maar dat doet ze ook niet.

 

heeft iemand tips over wat ik nu moet doen?


4 reacties

Badge

Ik denk dat je het gewoon moet zeggen. Anders ga je er nooit uitkomen. Gewoon vriendelijk, niet oordelend over dat jij het ook fijn zou vinden als ze aardig terug doet

Badge +1

Ik zou er met haar over praten, en dan gewoon rustig ergens waar geen anderen mensen zijn enz

Ik zou er ook met haar over praten. Mijn ervaring is dat het heel eng is om je aan iemand te hechten als je daarvoor misbruikt bent. Het vertrouwen is dan gewoon heel moeilijk. En je vriendin doet dit niet expres hoor, ik denk dat dit iets is dat moet groeien. Doordat ik ook misbruikt ben vind ik het erg moeilijk om mensen te laten zien dat ik van ze hou. Omdat ik dat vroeger nooit terug heb gevoelt. Hierdoor ben ik een stuk voorzichtiger geworden met mensen liefde tonen. Dit kan misschien ook aan de hand zijn bij jouw vriendin. Maar mijn tip is om er over te praten, en niet te dwingend over te komen! Samen komen jullie er wel uit!

Laat zien dat je te vertrouwen bent, dan durft ze zich te binden en kunnen jullie gezellig verder. Ik zou voorzichtig zijn als je er over praat om geen ruzie te krijgen of haar verder te beschadigen!

Lucas

Reageer