Vraag

Relatie of verkering?

  • 14 August 2019
  • 2 reacties
  • 200 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Mijn tante is net op bezoek geweest, en we hebben weer dikke discussie gehad over van alles en nog wat. Zo ook over hoe je een relatie moet noemen in mijn geval. Ik ben net 16 - voor dit verhaal is dat belangrijk - en ik heb dus al bijna een jaar met mijn vriendje, maar mijn tante schoot zowat uit haar slof toen ik zei "Ik heb al bijna een jaar een relatie".

Ze beweert dus dat ik dat niet mag zeggen omdat ik niet intelligent genoeg ben voor een relatie. Geen enkele 16-jarige is intelligent genoeg voor een relatie. Zij was dat uiteraard wel, maar de kinderen van nu echt niet. Zij vindt dat ik het verkering moet noemen, omdat ze het woord relatie niet bij mij vindt passen. Ze zegt dat ik stoer aan het doen ben en dat het helemaal niet zoveel voorstelt. Toen ik zei dat ik "verkering" meer bij de basisschool vond passen dan bij een tienermeisje in havo 5, werd ze boos. Zij weet het uiteraard beter. Ik vind het een rare maar vooral vervelende opmerking. Ik mag toch zelf bepalen hoe ik iets noem? Of heeft ze gelijk? Kan natuurlijk, maar ik denk het niet.

Zouden jullie wat ik heb een relatie of verkering noemen? Ben wel benieuwd.

2 reacties

Reputatie 1
Badge +1
Hallo!

Ik snap haar deels want als je nog jong bent vind je in de meeste gevallen niet de man of vrouw van je dromen. Dan komt relatie best volwassen over. Maar verkering klinkt ook weer zo kinderachtig, voor zover ik dat weet zeg je dat tot je 14e/15e? In ieder geval, het is ieder zijn of haar eigen mening hoe die het noemt. Dat jou tante daar een groot probleem over maakt en het er niet mee eens is vind ik een beetje vreemd. Daar zou zij bij wijze van spreken niet wakker van moeten liggen.

Kies lekker zelf hoe je het wilt noemen. Ik zou zelf zeggen dat jij een relatie hebt, ook omdat je al een jaar wat hebt en dat al een tijdje is.

Groetjesss!

Ik ben om de een of andere reden topics terug gaan lezen om te kijken of er nog handige tips in stonden, en toen kwam in dit tegen. De reden dat mijn tante zo kwaad werd was omdat ze heel erg beschermend is tegenover haar kinderen. 

Later heeft ze haar excuses aangeboden voor haar gedrag en legde ze uit dat een relatie in haar ogen betekent dat je met die persoon naar bed gaat. Ook al waren mijn nichtjes op dat moment al 9 en 10, ze mochten nog niet weten wat seks inhield.

Ik dacht dat het wel handig zou zijn om uit te leggen.

Reageer