Vraag

relatie maar trauma

  • 26 July 2023
  • 3 reacties
  • 54 Bekeken

Badge

Heyyy ik zit dus met een paar dingetjes ik heb sinds kort weer een relatie diegenen weet hier ook van maar niet dat ik er zo erg mee zit 

 

Mijn partner gebruikt non binere voornaamwoorden doorom schrijf ik hen

 

Ik krijg over een tijdje trauma therapie door mijn trauma  houd ik er niet van dat mensen mij echt aanraken op welke manier dan ook. soms kan het erger triggeren dan de andere keer maar ik zit er dus mee 

Mijn partner weet hier dus van maar toch heb ik het gevoel of ik hen te kort doe en dat hen nu nog niet in de gaten heeft hoe erig het is. Ik ben dus bang als ik dat allemaal niet wil dat ik hen toch teweinig het relatie gevoel krijgt want zelfs een kusje krijg ik al heel veel triggers van en ik zou het heel graag willen maar het lukt me niet ik ben dus bang omdat het zo erg is dat dit de relatie kapot gaat maken wat ik echt niet wil ik ben ook gewoon heel bang om überhaupt te zoenen ofzo ook omdat iets is in men trauma maar ook omdat ik gewoon heel onzeker ben 

Ik weet niet of iemand hier zich zelf in herkent maar als iemand dat hier doet zou ik graag tips willen hebben niet perce met over men trauma heen komen maar gewoon om minder angst te hebben voor zoenen 

 

Alvast bedankt 🙂


3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Heee, ik heb dit zelf niet en heb eig ook geen tips sorryyy

Maar miss kun je het met je trauma behandelaar bespreken xx

Reputatie 7
Badge +6

Hey @Kast.pot

Zoals @Girl.anoniem al zei, misschien kun je er met een psycholoog over praten.

Als hen echt van jou houd zouden je triggers geen reden moeten zijn voor een kapotte relatie. 

IK herken mezelf hier niet echt in, maar ik kan je misschien wel een paar tips geven.

-bij elke aanraking kan je je bedenken hoeveel je van hen houd. Ik weet niet of je hen vertrouwd, maar zo ja, dan kun je je bedenken dat hen je nooit iets zou doen.

-probeer je te ontspannen. Let op je ademhaling

-je kan jezelf de: 'wat kan er gebeuren?' vraag stellen, want het antwoord daarop is: niks. 

 

ik hoop dat dit een beetje helpt, ik heb geen idee of dit de antwoorden zijn waar je op hoopte. Ik probeer gewoon maar wat en hoop dat ik je help (:

veel succes!!!!!

Julie 

Reputatie 4
Badge +3

Hallo , Ik heb zelf erge ptsd (Post Traumatische stress disorder) dus ik voel je hier compleet mee. Als je je triggers compleet weet dan kan je die met hun bespreken zodat ze dan weten waar ze rekening mee moeten houden. Ik zelf deed het op deze manier : Als je zelf wil en je goed genoeg voelt dan kan je gwn wat lichamelijke aanraking geven (voor mij was t liever geven en niet nemen omdat ja triggers) en dan op een gegeven moment van heel lang opbouwen met hoeveelheden van aanraking en waar en wanneer en wat grenzen opzoeken werd t bij mij wel heel erg beter in ongeveer 7 maanden en ik zoen nu ook gwn met mn partner zonder problemen (meestal) en eerst kon je me nauwlijks aanraken dus dat is al een hele verbetering.
maar je komt hun vast niet te kort als ze het gewoon snappen , als ze echt van je houden dan accepteren ze het wel en dan houden ze er rekening mee en dan komen jullie er samen echt wel 

-groetjes van Corvin/Rattie <3

Reageer