Vraag

relatie, maar niet verliefd?

  • 10 March 2021
  • 2 reacties
  • 128 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hii jij daar,

Zelf zit ik de laatste tijd niet helemaal lekker in mn vel. Ik ben zelf bijna 16.
Vanaf begin 2019 tot midden 2020 heb ik een hele goede relatie gehad en die was stukgelopen en dit is een erg groot en lang verhaal. Het is niet helemaal goed afgesloten en heb nooit antwoorden gekregen.

Nu zit ik sinds begin februari in een relatie met een jongen van 2,5 jaar ouder dan ik wat hartstikke leuk is en ik dacht helemaal verliefd te zijn toen ik contact met hem kreeg. Sinds ik met hem in een relatie zit weet ik eigenlijk niet of ik wel verliefd ben en ik twijfel enorm. Drie dagen terug kreeg ik opeens enorm veel liefdesverdriet van mijn vorige relatie wat nu inmiddels al ongeveer 8/9 maanden geleden is en ik dacht al achter me gelaten te hebben. Ik merk aan mijzelf dat ik mn nieuwe vriend soms een beetje ontwijk en als ik met hem ben wil ik soms vanaf mijn kant niet zoenen of meer dan zoenen waar ik normaal nul problemen mee heb. Want ik heb er al wat ervaring in. Ik ben dus niet zo tot hem aangetrokken eigenlijk. Zelf weet ik niet zo goed wat ik moet doen omdat het nu al 1,5 maand duurt deze relatie en iedereen denkt dat het helemaal leuk en top is. Terwijl ik enorme twijfels heb. 

Nou is er nog een probleem en dit is mijn beste vriend. Sinds begin dit schooljaar ben ik met een jongen in de klas gekomen die ik al wat langer kende en hij is 17. We zijn enorm goed bevriend geraakt en op school zijn we altijd samen en we praten altijd over van alles. Hij hielp me met jongens en school etc. En andersom en ik weet dat hij eigenlijk geen relatie wil en vaak alleen 1x wat met een meisje doet en thats it. (deze meiden stemmen daar wel mee in en weten dat hij geen relatie wil). Nu in corona tijd volgen wij allebei onze online lessen op school in een kleine studie ruimte en ben ik bijna elke dag met hem. Hij maakt opeens veel opmerkingen over als ik single zou zijn hij wel dingen met mij zou willen doen en dat ik wel bijzonder ben en hij geeft vaak complimenten en begint opeens over een relatie, maar zodra dit gesprek daarover start zeggen we allebei ho ik heb een vriend stop hiermee. Maar ik merk dat ik er een beetje in mee trek en ik dit toch wel erg leuk vind. Dit maakt het allemaal nog veel ingewikkelder. 

ik vind het knap maar ook fijn als je nu nog steeds leest en intresse toont😁 ik hoop dat jij tips, vragen of eigen ervaringen heb en wil delen. Ik hoop van je te horen.

liefs,

15-jarig meisje.


2 reacties

Hoi!

Ik snap dat je twijfels hebt. Verliefdheid kan echt wel ingewikkeld zijn. Zelf was ik toen ik bijna zestien  was een tijdje (2 maanden lang ong) een jongen van 2,5 jaar ouder (18 dus) aan het daten. Precies hetzelfde dus haha, wel toevallig. Toen ik hem ontmoette, was ik helemaal gek op hem en ik dacht dat zó een leuke jongen me echt nooit zou zien staan. Ik was dus helemaal in de wolken toen hij me toch op date vroeg. Toch was ik toen ik met hem samen was vaak aan het twijfelen over mijn gevoelens. Ik was nog nooit écht verliefd geweest. Verliefdheid voelt voor iedereen anders en dus is het lastig om te weten of je nou echt gevoelens voor hem hebt. Ik had sommige tekens wel maar andere tekens niet. Ik miste hem als ik niet bij hem was en ik zoende en knuffelde dolgraag met hem, maar ik heb nooit echt vlinders in mijn buik gevoeld. Ik denk zelf dat het (bij mij iig) echt even tijd nodig heeft. Zulke diepe gevoelens hebben tijd nodig om te groeien. Maar als je je niet tot hem aangetrokken voelt en dus niet het gevoel hebt dat die gevoelens nog zullen komen, is het misschien een goed idee om dat eerlijk tegen hem te vertellen. Ik denk dat hij dat uiteindelijk zal waarderen. Het is dan misschien beter om nu duidelijk en eerlijk te zijn (1,5 maanden is nog niet een heeele late tijd om van gedachten te veranderen over de relatie, hij zal het wel begrijpen denk ik). Beter dan dat je nu nog een paar maanden in een relatie blijft waar je je niet chill in voelt, en hem uiteindelijk meer kwetst dan nodig was.

Hoop dat je hier iets mee kunt! Ik vind het lastig, want ben zelf denk ik nog nooit hopeloos verliefd geweest, dus weet ook niet hoe het zou moeten voelen. Misschien is er iemand die hier ervaring mee heeft die nog een reactie wil plaatsen:). Succes! Alles komt goed:)).

Groetjes!

Hi @Xyzm 

wat fijn dat je heb gereageerd. Ja zelf ben ik dus al een keer eerder hopeloos verliefd geweest in die vorige relatie en deze relatie was bijna perfect en iedereen die ook zo zei. Niemand verwachtte dat het ooit uit zou gaan. Ik denk dat ik ook erg aan het vergelijken ben met toen. En dan ook nog eens mijn beste vriend die het me moeilijk maakt. 

Reageer