Ik ben 15 jaar en ik heb dus voor de tweede keer met een meisje. In de eerste klas kregen wij met elkaar, maar dat ging al snel uit. De reden van dit is, omdat ze gedroeg ze nogal te bescheiden en durfde me niet eens een knuffel te geven terwijl we bij elkaar in de klas zaten. Twee jaren verder en we spraken op één of andere manier weer met elkaar en we hadden het weer leuk met elkaar. Ik vond dat ze was veranderd, dus ik ging er gelijk voor. Na een maand was het me geluk en vroeg ik haar weer om iets met mij te nemen. Mijn vrienden vertelde me dat ze niet was veranderd en dat ik het niet moest doen, maar ik ging van mijn eigen gevoel uit en koos om toch met haar te gaan. Het bleek dat ze echt niet was veranderd, maar wat ik dit keer deed was ik zorgde ervoor dat ze zich comfortabeler bij mij voelde, zodat ze zich wat meer losjes zou voelen bij mij. Inmiddels hebben we al bijna 6 maanden lang met elkaar. In het begin van onze relatie had ik veel plezier met haar en we hadden nooit ruzie of iets dergelijks. Na een tijdje kwamen de probleempjes die je in elke relatie wel hebt. Al ben ik een jongen soms werd ik al boos als ze bijvoorbeeld niet jaloers was als ik een grap maakte dat een meisje me een kus op me wang gaf. Ik vond dat best raar, omdat ik zelf een best beschermend en jaloerse type ben. Ik hou met heel mijn hart van haar, maar ik vind dat ze te kinderachtig nog soms is voor mij. De grootste reden waarom ik vaak boos word is, omdat sinds dat wij met elkaar hebben, heb ik haar nog nooit anders gezien dan op school of na school. De reden voor dit is, omdat haar ouders streng zijn en haar niet naar buiten laat gaan. Haar ouders wisten nog niet van onze relatie sinds een week of twee geleden. Ik wilde vanaf het begin al dat ze haar ouders erover vertelde, omdat we serieus met elkaar zijn. Pas na 5 maanden dat we hadden besloot ze om een app naar haar moeder te sturen en te zeggen dat ze een vriend had. Haar moeder reageerde daar best normaal op dacht ze. Een paar dagen later kreeg mijn vriendin appjes van haar nicht over de dingen die haar moeder tegen dr zei. Het bleek dus dat haar moeder app berichten las van mij en haar dochter. De moeder zei tegen mijn vriendin dr nicht dingen over mij zoals: “Hij behandeld haar niet met respect”, “Hij scheld met kkr”, “De reden dat ik haar niet naar buiten laat is, omdat ze in een kelder gaat belanden van hem”. Zulke dingen vertelde mij vriendin me die haar moeder over me zei tegen dr nicht. Het leek wel een film of een boek. Ik vond het echt niet fijn wat haar moeder over me zei, want ik ben totaal niet zo. Over dat respect hebben was, omdat soms tijdens een ruzie kan er weleens een “fy” of “hjb” gezegd worden en dat word ook wederzijds gedaan. Over dat ik met kkr scheld klopt deels, maar ik gebruik het nooit tegen haar. Over dat ze in een kelder gaat belanden doet mij het meeste pijn, omdat ik word gezien als een persoon die ik niet eens ben. Nadat ik dit te horen kreeg vervagen mijn gevoelens elke dag meer en meer voor mijn vriendin. Ik zie haar al nooit vooral tijdens deze quarantaine, ze heeft al niet veel tijd voor me en ook nog haar moeder er boven op. Ik heb mezelf beloofd om tot het uiterste te gaan voor haar en dat ik niet zal opgeven, maar ik weet het niet meer. Praten met mijn vriendin heeft ook niet echt nut, omdat bij haar gaat het de ene oor in de andere oor uit. Ze is totaal geen troost persoon, dus als ik met iets zit wil ik niet eens naar haar gaan. Het lijkt alsof ze mijn gevoel niet begrijpt vaak en dat is ook iets wat me vaak dwars zit. Ik heb nu alles een beetje door elkaar gezegd, want alles is ook door elkaar in mijn hoofd. Ik weet niet wat ik nu moet doen, maar heeft misschien iemand een beetje een soort gelijke situatie of heeft iemand tips voor mij. Als er meer vragen over het verhaal zijn stel het me alsjeblieft dan beantwoord ik het zo snel mogelijk. Alle hulp is welkom!
bedankt voor het lezen!
Sorry hoor, maar ik vind het een beetje gel dat je haar jaloers probeert te maken, ook al is het maar een grap. En ook dat je niet respecteert dat ze niet wilt knuffelen in de klas. En dan ook nog eens haar pushen d'r ouders te vertellen dat ze met jou heeft. Geef haar eens vrijheid man. Ie geeft nou niet bepaald het beeld weer dat je zo veel om haar geeft. Het feit dat praten geen nut heeft en alles bij haar t ene oor in t andere oor uit gaat geeft wel een duidelijk beeld.
Je kan het geen eens jaloers maken noemen eigenlijk het is testen hoeveel een persoon om je geeft. Denk dat als meisje zijnde dat als je hoort dat een ander meisje je vriend heeft gekust dat je het niet fijn gaat vinden. Dat “knuffelen in de klas” heeft niks met respect te maken het is een groet. Iedereen geeft elkaar boks of een knuffel in de klas het is een normale iets en zelfs waren we alleen deed ze het nog steeds niet. Dus ik snap niet echt wat je bedoeld met dat ik het niet respecteer. Denk niet dat het woordje respect hierbij hoort, maar het kan ook aan mij liggen vind het maar een beetje raar. Ik heb haar niet gepushed om haar ouders te vertellen. We vonden beide niet leuk dat we elkaar zo weinig zagen, dus kwam ik met opties dat het misschien beter is als ze haar ouders zou zeggen. Misschien zou het dan beter gaan meer voor haar eigen vrijheid, want zij vind het ook niet leuk om alleen thuis te zitten. Het is geen pushen het is oplossingen zoeken om bij elkaar te komen en heb haar zelf gezegd het hoeft niet voor mij. Ook kan ze zelf haar keuzes maken, dus al pushte ik haar kon ze het alsnog weigeren. Ik geef haar genoeg vrijheid. Ze post genoeg dans video's in een legging of korte broek wat ik zelf niet leuk vind, maar ik doe het omdat ik haar vrijheid niet wil afnemen. Ik snap dat je zulke dingen zegt, want heb het verhaal niet met alle ditjes en datjes verteld, maar alsnog vind ik dat het niet nodig is om gelijk zo te reageren. Misschien is het voor jou handig om volgende keer misschien je antwoorden wat rustiger te verwoorden en wat minder aanvallend. Voor mij kwam dit best aanvallend aan, omdat het totaal niet zo is gegaan. Mijn excuses dat ik het niet met alle details heb verteld, maar geef gewoon tips en ga geen andere dingen in het verhaal zoeken die tegen mijn problemen in zijn alsjeblieft. Als je me niet wilt helpen kan je ook gewoon niet reageren! Dankjewel ;)
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.