Skip to main content
Vraag

relatie

• April 16, 2025
  • 1 reactie
  • 47 Bekeken

hey!

ik heb sinds kort een relatie. wat opzich wel goed gaat me eerste vriend.
ik heb alleen steeds als het dichtbij komt de neiging om weg te gaan. het word me dan te veel ik word gespannen en  ik rkijg een raar onderbuik gevoel.

ik wil hem ook amper zien gewoon omdat het niet lukt.

waardoor zou dit komen en wat kan ik er tegen doen?

1 reactie

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 4, 2025

Hey ​@geenideehelp! Wat je beschrijft klinkt als dat je het spannend vindt als het dichtbij wordt, en dat je misschien een beetje bang bent om je kwetsbaar op te stellen.

Dat is heel normaal, vooral als het je eerste relatie is. Soms krijg je zo’n onderbuikgevoel omdat je onzeker bent of bang bent dat het niet goed zal gaan, of omdat je gewoon tijd nodig hebt om aan die nieuwe situatie te wennen. Het kan ook zijn dat je meer ruimte en tempo nodig hebt dan je vriend, en dat is helemaal oké.

Wat je kunt doen is proberen goed met hem te praten over hoe jij je voelt, zodat hij het begrijpt en jullie samen kunnen kijken wat voor jullie werkt. Neem kleine stapjes, probeer jezelf niet te forceren, en geef jezelf de tijd om te ontdekken wat jij fijn vindt.

Soms helpt het ook om voor jezelf uit te zoeken wat die spanning precies veroorzaakt, bijvoorbeeld door erover te schrijven of met iemand te praten. Het belangrijkste is dat je naar jezelf luistert en doet wat goed voelt, zonder jezelf te pushen. Je relatie moet iets zijn waar je je goed bij voelt, ook op jouw tempo.

xx liefs Wolf 🐺