hoi,
Ik zat in precies dezelfde situatie met mijn vriendin. Mijn vriendin werd verkracht door haar vader. Gelukkig (op dit moment) niet meer, omdat ze tijdelijk bij mij woont.
Seks was bij haar ook altijd een dingetje. Ze heeft het een lange tijd niet gedurfd omdat ze bang was voor herbelevingen. De eerste keer dat we seks hadden had ze deze ook. Ik ben gelijk opzoek gegaan wat we hier aan konden doen en deze dingen hebben bij ons heel erg geholpen.
Maak regelmatig oogcontact zodat ze een vertrouwd gevoel krijgt en er steeds aan herinnert wordt dat ze seks met jou heeft. Vermijd hierom op het begin ook standjes waar jullie elkaar niet kunnen aankijken zoals doggy. Ze heeft dan alleen het gevoel van de penetratie en dit leidt waarschijnlijk makkelijk naar een flashback.
Praat tegen haar. Praten heeft een beetje dezelfde werking als oogcontact maken. Het geeft haar een vertrouwd gevoel en ze wordt er steeds weer aan herinnert dat ze seks met jou heeft en niet met haar verkrachter.
Penetreer niet in één stuk door. Stop af en toe en doe dan iets anders, zoals knuffelen of strelen. Zorg er echt voor dat ze een vertrouwd gevoel krijgt.
Heb seks op een vertrouwde plek. Bijvoorbeeld bij haar in bed. Dit is voor haar een vertrouwde omgeving. Ook helpt het om de seks voor een tijdje op deze vertrouwde plek te blijven doen.
Vraag haar of er misschien iets is wat de flashback doet laten opwekken. Als er misschien iets is zou je dit proberen te kunnen vermijden of op een andere manier te doen.
Wat doe je eigenlijk als ze een flashback krijgt?
Zorg er echt voor dat je haar steunt. Dit versterkt het vertrouwen.
Over het stukje dat je vriendin geen hulp wilt zoeken, dit heeft mijn vriendin ook heel erg lang niet gewild. Ik heb het er echt vaak over gehad en probeerde haar in te laten zien dat ze echt hulp moest gaan zoeken, omdat de situatie waar ze in zat echt niet normaal was. Dit heb ik gedaan door de voor- en nadelen te bespreken, goede gesprekken er over te voeren en beloofd dat ik mee zal gaan en haar zal steunen. Uiteindelijk heeft ze toch hulp willen zoeken.
Als ze echt geen hulp wilt zoeken is het niet anders, maar misschien als je een keer een goed gesprek met haar hebt en de voor- en nadelen bespreekt, dat ze van gedachten verandert.
Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen en als je nog vragen hebt kan je die gerust stellen. Ik help jullie graag.
Jort
Onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon.
heyy jort
heel erg bedankt voor deze reactie deze zal zeker gaan helpen. het stukje van praten en oogcontact is een hele goede en ik denk dat de voor en nadelen bespreken zeker gaan helpen. thnx voor je reactie.