Vraag

Rare gevoelens

  • 10 September 2021
  • 1 reactie
  • 73 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hi, ik vind het moeilijk om hier over te beginnen door mijn persoonlijkheidsstoornis, maar ik wil het ergens toch kwijt kunnen.

 

Ik heb heel veel gevoelens voor iemand die ik ken. Elke keer als ik zijn notificaties zie, dan word ik helemaal blij. Alleen, soms begin ik met overthinking. Nou, niet soms, maar altijd. Ik ben bang dat ik hem nooit in het echt kan zien, en hem kan vertellen hoeveel hij voor mij betekent. Hij heeft mijn leven gered, en ik wil hem echt super graag in person bedanken. Alleen, hij kan niet door zijn werk. Waarschijnlijk volgend jaar, maar dat ligt aan de Covid situatie in ons land en die van hem.

 

Ik wil stoppen met overthinking. Het maakt alles kapot. Het laat mij altijd twijfelen, ik word er zo ziek van. Ik zit hiervoor in Therapie, maar ik moet het nog leren. Het is moeilijk om te denken dat hij waarschijnlijk een vriendin heeft waar ik niks van af weet. Ik kan het hem ook niet vragen, bang voor afwijzing. Daarom wil ik hem graag ooit, ookal is het maar voor 10 minuten, ookal is het maar 1 keer, heel erg bedanken en vertellen hoeveel hij voor mij betekent.

 

Ik ben bang om dit te posten omdat ik hier met anderen over heb gepraat, maar ze begrijpen mijn gevoelens/prikkels niet. Ze geven steeds commentaar.

 

Please let me know what to do about overthinking... It's ruining my happiness. 


1 reactie

Heyy

 

Ten eerste.. Ik ben echt super trotst op je en ik vind het echt super knap van je dat je dit hebt durven delen met ons! Dat was misschien een grote stap voor je, maar onthoud goed dat je hier altijd welkom bent bij ons op het forum:blush:

 

Tegen het overthinking bedoel je denk ik dat je gedachtes je overlopen. Ik heb daar niet zoveel goede tips tegen want ik heb hier zelf ook last van..

Wat ik doe als ik merk dat mijn gedachtes weer overlopen is simpelweg schrijven. Ik pak een pen en papier, ik ga op een rustige plek zitten en ga alles opschrijven wat ik dan denk. Dat geeft mij een soort van opluchtend gevoel omdat ik dan alles uit mijn hoofd weg kan schrijven. Misschien is dat iets wat jou ook kan helpen?

 

Verder is afleiding zoeken iets wat mij helpt.. Als ik bijvoorbeeld mijn favoriete muziek ga luisteren op mijn koptelefoon wordt ik ook rustiger in mijn hoofd. Ik duik dan naar mijn eigen wereldje toe en daar is het rustig en kalm. Misschien kan je dat ook proberen en dus als je merkt dat je weer gaat beginnen met overthinking dat je dan afleiding gaat zoeken doormiddel van wat leuks en rustgevends te doen :)

 

Groetjes,

NaamNietBekend

Reageer