Vraag

Raar om niet over seks, zoenen of verliefdheid te durven praten?

  • 20 April 2020
  • 1 reactie
  • 49 Bekeken

Reputatie 3
Badge +3

Heyyy, ik ben een meisje van 13 en ik merk vaak dat ik het moeilijk vind om over seks, zoenen of zelfs maar verliefdheid te praten. Als ik het wel probeer/doe voelt het op de een of andere manier heeel persoonlijk of zo (zelfs als het niet eens over mijzelf gaat)  en voel ik er een vreemd soort schaamte bij. 

Wat betekent dat? Heeft het een naam? En heet het nou preutsheid of kuisheid? Ikzelf vond die twee er zelf niet helemaal bij passen, of weet ik dan niet goed wat de woorden inhouden?  En is het trouwens raar dat ik het zo moeilijk vind om over die dingen te praten? 


1 reactie

Hey!

Ik had dit vroeger ook, geen paniek :)

Hoe het komt dat je daar moeilijk over praat, ligt hoogst waarschijnlijk aan de manier waarop je bent opgevoed. Mijn ouders zijn alle twee echt heel lieve mensen, maar spraken vroeger ook nooit over dit onderwerp.

In het middelbaar kom je meer en meer in contact met dergelijke onderwerpen, dus uiteindelijk wen je er wel aan hoor.

Het kan inderdaad zijn dat je een beetje preuts bent (je niet graag naakt laat zien ofzo), en dit speelt wel een rol. Het is daarom helemaal niet raar dat je er niet graag over spreekt hoor. Wanneer jij er klaar voor bent om hierover te spreken, zul je zelf wel merken.

Reageer