Skip to main content

Hoi,

ik ben 17 jaar en zit met een raar gevoel nadat ik close ben geworden met een meisje. Volgens mij val ik wel op meisjes maar ik snap niet vanwaar dit komt. Het is raar omdat ik het wel wil, maar misschien ben ik bang of val ik helemaal niet op meisjes, ik weet het niet. Vroeger toen ik op de lagere school zat en een ‘relatie’ kreeg had ik dit ook al en maakte ik het direct gedaan, hierna kreeg ik terug mijn normale gevoel terug. Ik vind het ook redelijk moeilijk om mijn gevoelens direct te uiten misschien is dit ook en probleem.

Hoi anoniem9160, 

Wat bedoel je precies met ‘een raar gevoel’? Ik herken het denk ik wel though. Ik heb precies hetzelfde, maar dan omgedraaid. Ik ben een meisje van 17 en val denk ik wel op jongens, maar wanneer ik close word met een jongen die ik leuk of interessant vind, kan ik niet meer zo goed uitmaken op welke manier ik precies tot hem ben aangetrokken. Ik weet dan gewoon niet meer of ik hem romantisch leuk vind maar seksueel niet (echt) interessant, of ik hem wel degelijk op alle fronten leuk vind maar ik gewoon nog niet klaar ben voor een relatie (of voor seksueel contact met hem), of dat ik hem gewoon een  super leuk persoon vind maar er verder niks romantisch’ of seksueels achter zit. Is dit relatable voor je?

Het zou kunnen helpen om meer tijd met dat meisje door te brengen en actief te observeren hoe je je in haar gezelschap voelt; hoe je vanbinnen op haar reageert in bepaalde situaties. (Bijvoorbeeld wanneer je vlak bij haar komt of wanneer ze naar je lacht. Of oh, een goeie is om te letten op hoe je je voelt wanneer ze met een andere jongen praat... (Als ze dat doet natuurlijk). Want als je op zo'n moment jaloezie voelt… Lijkt me best een grote aanwijzing!) En daarbij of daarna te bedenken of je echt iets met háár wilt, of dat je jezelf slechts aanpraat dat je iets met haar wilt omdat je misschien denkt of jezelf aanpraat dat je dat zou hóren te willen (wat niet zo is! Heb je ooit van de termen ‘aseksueel’ en/of ‘aromantisch’ gehoord? Zo niet, zoek ze op! Misschien kun je je in een van hen of in beiden vinden!)

En over het lastig vinden om je gevoelens direct te uiten; hoe close ben je op dit moment met haar? Want hoe beter je haar leert kennen en hoe vaker je met haar optrekt, hoe vertrouwder je met haar zult worden en des te makkelijker het dan waarschijnlijk ook zal worden om je gevoelens bij haar te uiten(:

Hopelijk heb je iets aan mijn woorden!!!

Xx Nanoka

PS: stuur later vooral hierin hoe het is verdergegaan! En als je dan weer hulp/advies nodig hebt, zal ik dat graag weer proberen te geven! 


Hoi, 

bedankt voor je uitleg. Ik kan me ergens wel vinden in jouw woorden. Denk wel niet dat ik aseksueel ben. Maar eerder gewoon bang om m’n gevoelens te uiten en een relatie te krijgen. Omdat ik dan denk ik minder tijd zal hebben voor mezelf en op m’n gemak te zijn. 


Ah oké. Ik begrijp je angst/onzekerheid. Ik denk wel nog steeds dat het zou kunnen helpen om meer tijd met haar door te brengen en jezelf de tijd en ruimte te geven om aan haar aanwezigheid te wennen, waardoor je je waarschijnlijk dus ook meer op je gemak zult voelen bij haar. En als je daarna besluit om haar uit te vragen en ze zegt 'ja', kun je gewoon met haar bespreken hoe je graag zou willen dat jullie relatie eruitziet en kunnen jullie kijken of jullie een manier kunnen vinden die voor jullie beiden prettig is. 

Heel veel succes!

Xx Nanoka


Reageer