Skip to main content

Hoi, ik heb een vraag. 

 

Ik weet dat panseksueel betekent dat je niet op geslacht, maar op de persoonlijkheid van iemand valt. 

Maar betekent pan dan ook dat je niet op uiterlijk valt? 

Ik hoop dat iemand het antwoord weet. 

 

Xx Louis. 

Hey Louis603

 

In mijn ogen kan een panseksueel iemand een voorkeur hebben qua looks. Het gaat er in panseksualiteit om dat het geslacht je niet uit maakt, maar dat hoeft niet per se te betekenen dat je qua uiterlijk geen bepaalde voorkeur hebt. Echter zullen er ook panseksuele personen zijn die ook qua uiterlijk geen voorkeur hebben. Kan allemaal. 

 

Gr. Kenshin


Nee, dat betekent het niet. 

Het is een moderne versie van de term ‘bisexualiteit’.  Omdat bi letterlijk betekent ‘twee’ benadruk je daarmee dat je op twee geslachten valt.

Nu is het heel modern om te zeggen dat er geen twee geslachten zijn, dus wil je dat ook niet benadrukken door ‘bi’ te zeggen.  ‘Pan’ betekent ‘alles’ dus dat is veel inclusiever.  Eigenlijk is het dus hetzelfde alleen benadrukt de term ‘pan’ dat je niet wilt zeggen dat er alleen maar mannen en vrouwen zijn.

Maar dat betekent totaal niet dat jij geen voorkeuren hebt. Ook met bi of pansexualiteit is de voorkeur meestal niet 50/50 gelijk verdeeld.  Je kunt best op mannen én vrouwen vallen maar voorkeur hebben voor donker, lang haar of voor mannen - wat je alleen zegt is dat dat niet altijd exclusief zo is. Het betekent niet dat je alles en iedereen precies even aantrekkelijk vindt.

 

 

 


@Cajongen Panseksualiteit en biseksualiteit zijn twee verschillende geaardheden. Als je biseksueel bent val je op 2 of meer genders, maar je kunt wel een bepaald gender prefereren boven een ander. Voor een panseksueel maakt het gender niet uit maar je kunt natuurlijk wel voorkeuren hebben qua uiterlijk, je kunt het bijvoorbeeld mooier vinden als iemand borsten heeft maar dat heeft niets met gender te maken.


Oh dankjulliewel! Dat dacht ik al maar ik dacht laat ik het eerst even checken zodat ik zeker weet dat ik het goed zeg!

X Louis


Reageer