Vraag

ouder vriendje

  • 29 August 2021
  • 5 reacties
  • 173 Bekeken

Reputatie 3
Badge +3

Yoooo, ben ik weer met een vraag.

ik heb sinds ong een 1,5 week een vriendje, maar nu zit ik er dus mee dat ik het mn ouders  nog moet vertellen… Maar hij is 19, ik net 15 en ik ben bang dat mijn ouders daar moeite mee hebben. Wat ik ergens snap, maar ook weer niet, aangezien er tussen mijn ouders ook 12 jaar verschil zit en tussen mn opa en oma zat 27 jaar(maar das erg extreem ofc) 

hoe vertel ik mijn ouders op de juiste manier dat ik een vriendje heb?

gr ranger13


5 reacties

Hey! 

Ik denk dat dit leeftijdsverschil inderdaad een beetje groot is, hoe moeilijk het ook is je zal het niet kunnen verzwijgen. Lees hier wanneer het wel of niet legaal is. Deze wet is er om jongere meisjes (misschien ook jongens maar denk niet dat dat vaak voor komt) te beschermen tegen onder andere loverboys. Hier hoef je natuurlijk niet gelijk bang voor te zijn maar er zijn al genoeg gekke verhalen.

In het kort: ik zou niet te veel hopen op het behoud van deze relatie want het een wet is een wet helaas. Op latere leeftijd maakt dit niet meer uit. Iemand van 30 met iemand van 36 is niet zo gek maar 14 en 20 bijvoorbeeld wel, dan is het verschil in ontwikkeling gewoon te groot.

Groetjes Lucas

Reputatie 7
Badge +19

Het is wel een behoorlijk leeftijdsverschil. Hij is volwassen en jij nog niet, ik denk eerder dat daar ook een deel van het probleem ligt. Je kan het eens met je ouders over hebben, wat zij er van vinden.

Reputatie 3
Badge +3

@Lucassss 
Hey lucas, i know, hij is meerderjarig, maar tis geen loverboy. Klinkt heel naïef, maar ik ken hem en zn broertje persoonlijk. We hebben al afspraken gemaakt en zijn ook van plan om ons er aan te houden, om het legaal te houden. En ik ben 15, hij 19. Geen 14 en 20

-onnodige quotes verwijderd-

Het gaat meer om het idee; naar mijn mening maakt hij vrij valide punten. Tuurlijk is het jullie relatie en wij kunnen daar moeilijk wat tegenin brengen; we kunnen enkel onze mening geven en adviseren.

Ik denk dat je het beste een rustig gesprek kan voeren met je ouders. Als je dat lastig vindt, kan je eventueel ook een brief/bericht schrijven waarin je de situatie uitlegt. Wellicht is het handig om een foto van je vriendje erbij te doen? Dan hebben ze ook gelijk een beeld en kan er minder verwarring/angst ontstaan.

Wat heeft jouw voorkeur? Succes!

@Ranger13 ik snap dat het heel lastig is maar ik denk dat een relatie als deze onderhouden ook erg ingewikkeld is. Dat van 14 en 20 was een voorbeeld, gewoon om te laten zien dat 6 jaar verschil dan wel veel is en op latere leeftijd niet.

Je kan het vaag goed inschatten en het is vast een lieve jongen maar als je nog eens goed de link bekijkt die ik je heb gestuurd dan zie je dat jij in de categorie 13,14,15 valt en hij in minderjarig, dit is zelfs op sensuele basis verboden en er staat een max gevangenisstraf op van 8 jaar. Daar zal het niet tot komen denk ik maar dat laat maar zien hoe gevoelig dit soort dingen liggen.

Het zal dus niet makkelijk worden, laat maar weten wat nu je plan is, kunnen we eventueel nog samen over praten.

Gr. 

Reageer