Vraag

Opa gaat met tante

  • 3 May 2024
  • 2 reacties
  • 56 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Goedendag ik heb een verhaal te vertellen: ik Jannes ( niet mijn echte naam) zit in een dilemma, mijn oma is heel erg vroeg gestorven namelijk al toen ik 8 jaar oud was en mijn opa is zelf dan ook heel erg lang alleen geweest hij vond het helemaal prima en kwam supervaak langs en had het altijd super gezellig en ging ook vaak bij andere mensen van de familie langs hij had 2 kinderen Peter, Karolina (ook verzonnen namen) peter had zelf nog nooit een vrouw gehad tot kort en Karolina was al heel erg lang samen met mijn vader en dan ook mijn moeder echter leerde mijn oom (peter) een vrouw kennen 4 jaar terug hij kon het heel erg goed met haar vinden alleen waren ze precies het tegenovergestelde van elkaar Peter bleef het liefst thuis terwijl Aukje ( ook een verzonnen naam) {de vrouw die hij had ontmoet} heel erg graag erop uit ging en vanalles ging doen echter had zij met niemand van de familie een echte klik behalve met mijn opa en natuurlijk haar man nadat zij getrouwd was 1 jaar later toen gebeurde er opmerkelijke dingen namelijk Aukje begon steeds minder met haar man Peter om te gaan en steeds meer naar mijn opa toe te gaan tot op een bepaald moment ze zelfs opeens bij mijn opa deed slapen hier kwamen wij achter toen mijn zusje voor zijn deur stond omdat ze graag wilde logeren en opeens zij open deed dit was natuurlijk een hele erge shock voor ons allemaal want waarom was zij zo vroeg al daar ( haar haren waren compleet nat) dus dat betekend dat ze daar ook onder de douche was geweest het erge van alles is nog dat we er later achter kwamen dat ze mijn opa in het logeerbed heeft laten slapen en dat zij in het bed van mijn opa en mijn overleden oma heeft gelegen en dus ook de hele avond van alles heeft kunnen meenemen uit deze kamer zoals spullen van mijn oma het ging steeds verder ze nam mijn opa overal mee naartoe terwijl mijn opa steeds minder tijd met de rest van de familie besteedde op een feest van mijn andere tante waar dus ook iedereen aanwezig was is een sterke woordwisseling geweest dat niemand dit vond kunnen en dat dit totaal te ver ging! waarna we hoopte dat mijn opa inzag dat dit natuurlijk echt niet kon ( wat ik er vergeten bij was te zeggen is dat mijn tante Aukje al een verleden had met oudere mannen en zelf ook al dit meerdere keren heeft geflikt en families heeft geruïneerd) tot gisteren mijn moeder kreeg een appje van mijn tante Aukje dat mijn opa graag met mijn moeder wilde spreken mijn moeder vond dit super raar natuurlijk omdat dit appje niet onverwachts kwam nadat mijn tante steeds op haar verhaal deelde dat ze al 2,5 jaar gelukkig samen was alleen het probleem is dat ze al 4 jaar getrouwd was en dit dus helemaal niet kon mijn moeder ging de dag erna dus vandaag langs en kreeg te horen dat mijn opa en mijn tante Aukje dus al 2,5 jaar een relatie hebben! het erge is nog dat ze een kind heeft met mijn oom peter tijdens het gesprek heeft Karolina dus ook vertelt dat ze dit echt niet vond kunnen en heeft mijn opa besloten om voor Aukje te kiezen hij heeft dus eigenlijk tegen zijn kinderen gezegd van ik laat je in de steek en ga eigenlijk verder met de (ex) van mijn zoon (peter) waar dus eigenlijk Aukje is vreemd gegaan 

 

hierna kregen wij dus als kinderen allemaal een berichtje dat wij nogsteeds welkom zijn en dat we nog altijd naar opa en Aukje mogen komen ik weet alleen niet wat ik moet doen want ik heb altijd van mijn opa gehouden maar had nooit gedacht dat dit ooit zou gebeuren en sta hier helemaal niet achter ik wilde dus eigenlijk morgen bij mijn opa langsgaan voordat ik dit allemaal wist maar weet nu dus echt niet wat ik wil omdat ik veel om mijn opa geef alleen dat hij de keuze heeft gemaakt om voor haar te kiezen echt niet vind kunnen en al helemaal haar niet wil zien 

 

ik hoop misschien dat jullie een beetje advies hebben wat slim is om te doen of hoe ik dit het beste kan aanpakken omdat dit tevens ook nog maar mijn enige opa is en ik geen oma's meer heb hecht ik hier toch veel waarde aan en heb ik het heel erg zwaar gehad ze allemaal te verliezen en wil ik hem eigenlijk ook niet als laatste nog kwijt raken 

 

alvast bedankt voor het lezen en hopelijk kunnen jullie me wat advies geven 

 

mvg Blitzman.


2 reacties

Reputatie 1
Badge

Wow, wat een verhaal zeg! Ik kan me voorstellen dat je hiermee zit! Misschien kun je een keer naar je opa gaan of hem bellen en dit gewoon tegen hem zeggen. Dan weet hij hoe jij erin staat en dan kunnen jullie afspraken maken, zoals dat jij komt als die tante er niet is, of dat je opa net als vroeger naar jullie toe komt. 

Superveel succes😘

Liefsss❤️

Reputatie 1
Badge

Een toevoeging erop mijn opa had mijn moeder dus gesproken en mijn opa had met een stalen gezicht gezegd van dan ga je toch als je het niet accepteert 

 

zelf heb ik de volgende dag nog een appje gekregen van mijn tante dat ze graag alle kleinkinderen wilde zien behalve 1tje ons is niet precies duidelijk waarom die persoon niet maar die werd niet genoemd 2x 

 

ik hoop alsnog dat er wat mensen zijn die mij iets van advies nog kunnen geven omdat het echt slecht voelt om een kant te kiezen en ik niet precies weet wat ik nu moet doen omdat ik ook niet weet of ik mijn opa in zoverre nog moet vertrouwen 

 

ik hoop dat mensen mij wat reacties kunnen geven 

 

Mvg Blitzman 

Reageer