Skip to main content

Hi, ik ben Sophie van 13 (in februari word ik 14).

Ik heb een vriendje van 11 jaar. We hebben allebei al eerdere relaties gehad. Het enige verschil is dat hij al heeft gezoend en ik nog niet. Hij heeft al een keer aan mij gevraagd of ik wilde zoenen. Toen zei ik nee, omdat ik er nog niet klaar voor was. Waarschijnlijk zie ik hem na de lockdown weer. Maar ik ben bang dat hetzelfde weer gaat gebeuren. Ik weet ook niet of ik al klaar ben om te zoenen. Any tips?

Alvast bedankt! Groetjes van Sophie

Heyy :)  Als jij niet klaar bent voor met iemand te gaan zoenen moet je dat vooral niet doen. Als hij je weer vraagt ga je gewoon met hem in gesprek. En zeg je hoe je je voelt en er nog niet klaar voor bent, Als hij dit niet zal begrijpen. Dan accepteert hij jou niet zoals je bent en is het jou keuzen wat je daar mee wilt doen. en verder als je wilt weten of je er klaar voor bent oefenen je op je hand dat kan heel akward zijn. Maar zo weet je wel of je het fijn vind of niet. Ik hoop je hier een beetje mee geholpen te hebben. Groetjess :)


Probeer je voor te stellen hoe het zal zijn om met hem te zoenen. Zou je dit fijn vinden? Dan ben je er waarschijnlijk wel klaar voor. Zou je het eerder raar of vies vinden? Dan kan je beter nog even wachten.


heyy 

zelf heb ik ook al gezoend ik ben 14 btw maar het gebeurt vaak gwn op het moment zelf en je merkt dan echt wel of je het fijn vind of niet.

Maar als je er nog niet klaar voor bent of het te vies vind moet je het gwn niet doen.


Reageer