Skip to main content

Hoi, ik ben een jongen van 16 en ben eigenlijk al best lang single. Ik heb ooit is een relatie gehad in 2022 of 23 en dat duurde een maandje. Sinds dien ben ik niet met relaties bezig geweest.

Alleen soms denk ik dan toch van misschien zou het leuk zijn om een relatie te hebben. Het probleem is alleen als ik een meisje ontmoet op snapchat en een foto van mijn gezicht stuur word ik meteen verwijderd. Hierdoor krijg ik dus het gevoel dat mensen me lelijk vinden en word ik onzeker over mijn uiterlijk(voornamenlijk gezicht)

Ik ben ook niet echt de beste met het omgaan bij meiden. Ik vrees meestal dat ik iets verknal. Maar ik word dus als dat gebeurd onzeker en dan stap ik weer een tijdje terug in mijn single leven.

Ik snap gewoon niet wat er dan gebeurd en zou graag advies willen of willen praten met andere die dit ervaren of misschien wel die hier ook zijn geweest en uitendelijk wel iemand kregen.

Hoi,

Het is heel normaal om je soms onzeker te voelen, vooral op jouw leeftijd. Tijdens de puberteit verandert je lichaam veel en dat kan invloed hebben op hoe je je voelt over jezelf. Je bent nu 16, en dit is een periode waarin veel mensen zich onzeker voelen over hun uiterlijk.

Het is belangrijk om te onthouden dat de puberteit maar een fase is en dat je uiterlijk nog steeds aan het veranderen is. Veel mensen ervaren een "glow up" nadat ze de puberteit hebben doorgemaakt. Dit betekent dat je uiterlijk en zelfvertrouwen vaak verbeteren naarmate je ouder wordt.

Probeer niet te veel waarde te hechten aan hoe mensen op sociale media reageren. Online interacties kunnen oppervlakkig zijn en geven geen goed beeld van je waarde als persoon. Focus liever op dingen waar je blij van wordt en activiteiten waar je goed in bent. Dit helpt je zelfvertrouwen op te bouwen.

Je kunt ook proberen om nieuwe mensen te ontmoeten in een meer ontspannen omgeving, zoals via hobby's of sportclubs. Dit kan minder druk met zich meebrengen dan sociale media en je de kans geven om echt contact te maken met anderen.

Onthoud dat je nu midden in een periode van veel veranderingen zit en dat het beter zal worden. Blijf positief en geloof in jezelf!

Groetjes!


Reageer