Skip to main content
Vraag

onzeker over mijn uiterlijk

• April 2, 2025
  • 2 reacties
  • 85 Bekeken

Forum|alt.badge.img+3

Hoi ik ben een jongen (15) en ben al best lang best onzeker over mijn uiterlijk. Ik heb namelijk best wat acne en mijn haar is gewoon plat en dat wordt deze tijd meestal als lelijk gezien. Ik ben nu al een tijdje singel en deed eerst best wel mijn best om iemand te vinden maar het ging steeds mis, soms waren ze heel aardig maar verpeste ik het omdat ik nogal introvert ben en niet echt weet hoe ik zoiets doe via snap en meestal blokkeerde ze me meestal als ik een foto stuurde. naarmate dat steeds meer gebeurde is mij zelfvertrouwen steeds meer gezakt op het punt dat ik nu liever een straat om fiets dan dat ik langs een groep meiden fiets. ik heb geprobeerd er iet aan te doen maar het helpt niet ook omdat ik zelf niet echt weet wat ik moet doen. Het helpt ook niet echt dat mijn beste vriend best wel knap is en hij constant met meiden bezig is en het er ook steeds over heeft en hij ook best vaak grappen over mijn uiterlijk maakt en dat haalt  mijn zelfvertrouwen ook naar beneden, ik wil het er wel met hem over hebben en vragen of mij er mee stop of het in ieder geval  iets minder doet alleen ik weet niet hoe ik hem dat moet uitleggen en aan zo’n gesprek begin dus weet iemand misschien hoe ik dat wel doe?

2 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • April 3, 2025

Hiii, ik ben een meisje van 15 en ik vind het heel naar voor je dat je zelfvertrouwen helemaal weg door meisjes en wat ook niet helpt is idd die vriend van je. Ikzelf vind jongens met acne en "plat" haar heel knap en er zijn vast nog meer meisjes die dat ook wel vinden. Als hij echt je beste vriend is zou je het gewoon tegen hem kunnen zeggen. Je kan bijvoorbeeld net dat het gebeurd hem erop aanspreken dat je het irritant vind. Of je appt hem erover en zegt dat je het even kwijt moest, want er mee rondlopen is echt heel naar.

Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen :)

Forum|alt.badge.img+3
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • April 3, 2025

*onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon*

Bedankt dit soort reacties helpen me best wel om weer een beetje zelfvertrouwen te krijgen :)