Skip to main content

Hola, ik ben een jongen van 16 en heb een vriendin van 17. Wij hebben nogal vaak onveilige seks. Ze houd niet van condooms maar slikt ook geen pil. Ik kom meestal niet klaar in haar, maar ja voorvocht bestaat ook. En ik ben meestal na goeie seks heel lang bang dat ze zwanger word. Wat raden jullie aan, en maak ik me nodig zorgen? 

Groetjuhs

Heyy,

Je zorgen zijn zeker nodig en het is niet slim om seks te hebben zonder condoom. Je vriendin houdt er misschien niet van om het met condoom te doen, maar het kan veel dingen zoals een zwangerschap voorkomen want ook van voorvocht kan je vriendin zwanger worden.

Ik raad je aan om gewoon een condoom te gebruiken voor de veiligheid dat neemt de kans op een zwangerschap weg en het neemt ook jouw zorgen na de seks weg.

Groetjess, ItsJustMe

Wat leuk!   Hebben jullie al een naam voor de baby?

Want dat is wel waar je mee bezig bent.

Jullie zijn vooral aan het denken wat je wel en niet wilt, maar jullie denken niet aan de gevolgen.  En die zijn: 

Zij wordt zwanger

Jullie houden het een tijdje stil omdat je denkt dat het probleem dan vanzelf weer weggaat

Na 5 maanden bedenken jullie dat je het toch aan jullie ouders moeten vertellen, en je kwaakt er in een emotionele bui achteraan dat 'je de baby wilt houden' zonder dat je het flauwste idee hebt wat voor gevolgen dat voor je toekomst heeft.   
Je denkt in al je naïviteit: Ja alles wat ik in gedachten had maar dan af en toe 's avonds even een luier verschonen.
Terwijl het is: Je hele leven, studies, stages, reizen alles wat je verzonnen had: Gooi maar volledig in de prullenbak, want vanaf nu wordt je geleefd.

Jullie jonge relatie kan waarschijnlijk de spanning niet aan (ja die van jullie natuurlijk wel. Het zijn andere tienerstellen die allemaal uit elkaar gaan).
En dan verzin jij dat je eigenlijk toch liever wilt feesten, dat het háár beslissing was om de baby te houden.
En er groeit weer een kind op zonder vader.

Dat zijn jullie aan het doen.

Dus, heb je al een naam?

Misschien een spiraal ? Dat verkomt ook baby’s.

Reageer