Vraag

ontgroening...

  • 8 May 2022
  • 3 reacties
  • 222 Bekeken

Badge

Hoi hoi, ik ben een meisje van 14jaar en ga afspreken met een jongen van 16 waar ik "fix" mee heb... aangezien we best wel heel erg close zijn gaat er 100% iets gebeuren (we willen het allebei).  Maar het probleem is dat ik nog niet ontgroend ben en ik het best spannend vind want wat nou als het helemaal fout gaat... 

Long story short: wat zijn jullie ervaringen en wat zijn de beste tips?

 


3 reacties

Reputatie 1

Ik heb zelf geen ervaring, maar ik denk dat je gewoon eerlijk moet zijn. als jullie iets willen zou het vast geen groot probleem zijn als je nog niks heb gedaan.

 

Badge

@babayaga ik snap je opmerking, het probleem is alleen dat hij nogal een harteloos persoon is en mij niet gelooft als ik zeg dat ik nog niks gedaan heb

@babayaga ik snap je opmerking, het probleem is alleen dat hij nogal een harteloos persoon is en mij niet gelooft als ik zeg dat ik nog niks gedaan heb

Gaat het daar niet al mis dan? Als je het al spannend vind, denk je dan niet dat je het liever met iemand doet die je wel begrip en inlevingsvermogen heeft.

 

... gaat er 100% iets gebeuren (we willen het allebei).  Maar het probleem is dat ik nog niet ontgroend ben en ik het best spannend vind want wat nou als het helemaal fout gaat... 

Heb je het nu alleen over ontgroening (zoenen) of over ontmaagding (seks)? Met zoenen kan er niet heel veel mis gaan. Het kan een beetje ongemakkelijk zijn. Het hoeft ook niet per se meteen met tong hè. En anders gewoon niet te wild, het is geen wasmachine.

Als je het over ontmaagding hebt, is het eigenlijk niet veel anders. Het is de eerste keer natuurlijk spannend, maar als je het gwn rustig aan doet en je op je gemak voelt bij deze persoon, gaat het het best. Je gaat dan gewoon samen wat klooien en proberen. En tuurlijk kan dat ongemakkelijk zijn, maar dat is ook juist wel het leuke eraan.

Als je je niet op je gemak voelt bij deze persoon én je bent gespannen, kan het heel onplezierig worden. Hoe graag je het misschien ook wilt, als je je niet 100% oké voelt bij deze persoon gaat het niet werken. Da's voor niemand leuk. Mijn advies dan ook, wacht tot je iemand hebt gevonden die je volledig vertrouwd en waarbij jij je compleet op je gemak voelt.

 

Mocht deze afspraak met deze gast toch doorgaan, doe dan echt alleen dingen die je zelf wilt en waar je je goed bij voelt. Doe niks tegen je zin in! Mocht het tot penetratieve seks komen, zorg dan natuurlijk ook dat jullie anticonceptie gebruiken, bijvoorbeeld een condoom. Zwanger op je viertiende is zeg maar niet ideaal.

Reageer