Vraag

online vriendje

  • 19 June 2022
  • 3 reacties
  • 100 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Heyy 

 

Ik ben 14  heb nu bijna 2 maanden een online vriendje. Ik vind hem heel leuk en hij mij ook, of dat is wat hij zegt teminste. Maar hij is 16 en woont aan de andere kant van Nederland. Ik wil hem heel graag ontmoeten en hij mij ook allen wil ik eerst een keer bellen. Ik durf hem dus niet te bellen. Moet ik gwn met hem afspreken of moet ik mijn angsten overwinnen en hem eerst bellen of moet ik nog even wachten met dit alles?? Ik weet echt niet wat ik moet doen

Hebben jullie miss ook wat tips want hij is mijn eerste vriendje 

 

 

Groetjes anoniem_x.o.x.o


3 reacties

Badge

Hey! Anoniem_x.o.x.o, 

Ik vind het al knap dat je er over probeert te praten! Maar bellen lijkt me veel beter! dan al meteen afspreken want je weet nooit als het een oude man is bijvoorbeeld! Altijd zachtjes aanpakken!

 

Hier nog wat tips:

  • Probeer te facetimen
  • Ga nooit afspreken als je hem online kent!
  • Probeer foto’s van je eigen te sturen te vermijden

Meer hulp nodig? Just react!

 

 

Reputatie 1
Badge

Heyy Help.systeem 

 

Bedankt voor je reactie. Ik denk dat ik hem ook eerst ga bellen. We stuuren trouwens wel de hele tijd foto's naar elkaar van onzelf dus ik weet dat hij geen oude man is.

 

Wat bedoel je met de zin: 'Probeer foto’s van je eigen te sturen te vermijden' ??

 

 

Bellen, en dat het liefst videobellen, is inderdaad een goed idee. Zo weet je zeker met wie je te maken hebt en bovendien is dit veel persoonlijker dan appen omdat je verbaal en met lichaamstaal zo veel beter kan communiceren dan alleen maar via tekst.

Het gevaar zit hem een beetje in dat je via chat nooit weet wie er aan de andere kant van de lijn zit. Foto's die gestuurd worden, kunnen, in extreme gevallen, ook gewoon foto's van andere zijn die deze ‘vieze, oude man’ dan naar jou doorstuurt om zo te laten lijken dat hij een jonge knul is. Deze twijfel sluit videobellen uit.

Wat er bedoeld wordt met het vermijden van foto's sturen, is dat je bijv geen (naakt)foto's moet sturen als je nog niet zeker weet wie er aan de andere kant achter het scherm zit. Er zijn genoeg gevallen waar volwassenen zich voordoen als leeftijdsgenoot en zo hun slachtoffer uit de kleren krijgen voor de camera. Grooming is heel naar en dit wil je echt voorkomen.

Reageer