Vraag

Ongezonde relatie

  • 30 June 2020
  • 6 reacties
  • 112 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Dit wordt een beetje een lang verhaal. Ik heb al ongeveer een jaar een vriendje waarvan ik ontzettend veel hou. De afgelopen maanden hebben we alleen maar ruzie met elkaar. Hij dreigt veel met de dood naar mij en hij heeft aantal keer gezegd dat hij mij wel dood kan wurgen. Ik wil het eigenlijk uitmaken. Elke keer als ik begin over een pauze of het uitmaken draait hij helemaal door en probeert hij zelfmoord te plegen. Ik blijf telkens bij hem, omdat ik niet wil dat hij zichzelf wat aandoet. Het is erg slecht van mij, dat weet ik ook, maar ik hou teveel van hem. Hij belooft ook telkens om te veranderen, maar dat gebeurt maar niet. Weet iemand hoe ik het kan stoppen zonder dat hij zichzelf wat aandoet? 


6 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Hoi,

Als je echt wilt stoppen, dan moet je dat wel doen. Dit zegt hij (waarschijnlijk) alleen maar zodat hij bij jou blijft. Een relatie met een jongen die je met de dood bedreigt, kan echt niet. Als hij echt zelfmoord gaat plegen, praat erover met zijn/jouw ouders of mentor.

Groetjes,
DutchFlag

Ja ik weet dat het niet goed is, maar hoe kan ik hem verlaten zonder dat hij doordraait? Praten met ouders of mentor of iets is echt geen optie.

verlaat hem je bent nog jong wacht af tot je 18+ bent je hebt nog een heel leven voor je

Reputatie 4
Badge +3

Gewoon doen, hij zegt het alleen maar zodat je bij hem blijft, en ga naar zijn ouders of wie dan ook, meld het en maak het dan uit. Dit is meer voor je eigen veiligheid he! Verschillende mogelijkheden:

 

  1. je verlaat hem niet hij is echt psycho en vermoord je, hij krijg een celstraf en komt hij weer vrij
  2. je vertelt het iemand die je/hem kan helpen, maakt het dan uit, niemand gewond, jij veilig en blij, hij levend

UPDATEE:

 

Ik heb het gister uitgemaakt. Ik heb hem ook eerlijk vertelt dat ik niet weg durfde te gaan, omdat ik bang was dat hij zichzelf wat aan ging doen. Hij begreep het en hij zei dat hij zichzelf niks zou aan kunnen doen met de gedachte dat ik aan de andere kant zit en het moet aanhoren. Wel kreeg ik nog een aantal keer naar me hoofd gesmeten dat het allemaal mijn schuld is dat hij zo geworden is en dat hij zichzelf wilde doodmaken. Ik zit er wel erg mee maar de tijd zal het helen!

Wat een naar persoon! Goed dat je weg bent!

En jou de schuld geven? Alsof hij zelf een willoos stuk klei is dat door jou gekneed wordt? Heeft hij geen eigen wil, geen verantwoordelijkheid en geen karakter?  Zegt hij dus eigenlijk dat hij een willoos weekdier is zonder ruggegraat?  

En als hij inderdaad helemaal door jou gevormd is, waarom werd hij dan door jou niet omgevormd tot een leuk persoon? 

Nee, hij liegt, dreigt en manipuleert, en hij neemt geen verantwoordelijkheid voor zichzelf. 

Goed dat je van hem af bent, je leven kan alleen maar beter worden nu!

Reageer