Vraag

Onbedoeld zwanger

  • 30 April 2021
  • 8 reacties
  • 342 Bekeken

Badge

Hallo, ik ben 13 jaar en ben nu 6 weken zwanger! Ik heb het vorige week ontdekt. 

Ik heb een vriendje, hij is 15 jaar. Hij weet het sinds 4 dagen en vind het net als ik een beetje spannend, maar we zijn allebei bereid om het kindje te houden!! Toen ik er achter kwam dat ik zwanger ben, twijfelde ik geen moment en vertelde het mijn ouders. Mijn ouders zijn hele lieve ouders, maar ze vinden het niet goed dat ik het kind wil houden. Ze willen net als de ouders van mijn vriend dat ik abortus pleeg. 

 

Ik wil geen abortus plegen, maar ik weet niet hoe ik het mijn ouders moet vertellen! 

 

Weet iemand hoe ik het het beste kan vertellen?


8 reacties

Ik begrijp dat jullie het kindje willen houden, wat is er immers mooier dan nieuw leven op de wereld te zetten? Ik ben het echter eens met de ouders. Bekijk de situatie even vanuit objectief oogpunt: jullie zijn allebei echt te jong om al een kind te krijgen, hoe graag jullie het ook willen houden.

Je zit waarschijnlijk in de eerste klas. Hoe wil je in vredesnaam voor jullie kind gaan zorgen? Wil je je stoppen met school? Dat is in dit geval gelijk aan toekomst vergooien. Lees je aub even in over tienermoeders.

Hoe hard het ook klinkt: abortus is in dit geval de enige juiste keuze. Heel veel succes!

Reputatie 2
Badge +3

Helemaal eens met @eenanoniemejongen1 want je bent 13 zit waarschijnlijk in de eerste of 2de klas dat is nog veel te jong om een kind te krijgen dus abortus is de beste optie!

Gr

Zaxy

Reputatie 6
Badge +7

Hoi LS123,

Fijn dat je zo’n goede band hebt met je ouders dat je het ze meteen wilde vertellen.  Het is heel begrijpelijk dat je het kindje wilt houden. Het is immers van jou en dat wil je niet zomaar weg doen. Ik snap dat je geen abortus wilt plegen.

Maar ik snap je ouders ook wel, jij bent hun kind en ze willen dat je goed terecht komt later. Als je nu besluit je kind te houden stop je waarschijnlijk voor minstens een jaar met school. Daarna moet je nog zien hoe het verder gaat. Veel tienermoeders maken hun school helemaal niet af omdat ze het zo druk hebben met hun kind. Daardoor wordt het ook moeilijker om een baan te krijgen. 

Vraag aan je ouders waarom ze niet willen dat je je kind krijgt. Dat zal een boel ophelderen. Ga het gesprek in met de gedachte duidelijkheid te krijgen. Niet met de gedachte je zin te krijgen, dat loopt uit op ruzie of teleurstelling.

Ook raad ik je aan eerst goed onderzoek te doen voordat je besluit of je je kind houdt of abortus pleegt. Kijk wat rond op de sites die ik hieronder neer zet. Bedenk een plan van aanpak: Waar ga je wonen? Hoe kom je aan geld? Wie zorgt er voor het kind? En wat is de rol van de vader? En zo nog wat vragen. Zorg dat je er echt klaar voor bent als je besluit je kind te houden.

Heel veel succes met je keuze.

 

Groetjes,

Paardebloem

 

 

Dit zijn de sites waar je even op rond kan kijken, er zit vast wel een goede tussen:

Ik ben het volledig eens met wat er hierboven als is gezegd.

Daarom ben ik ook wel benieuwd. Hoe zie jij de toekomst voor je als je je kind houdt? 

Reputatie 6
Badge +7

Ik kan me goed voorstellen dat je niet staat te trappelen om een abortus te laten doen.

Maar zet eens op een rijtje wat je wél wilt.   Je denkt bij een kind aan een heerlijke blozende baby.  Joepie.

Die baby is er elke seconde van elke dag, altijd, zonder uitzondering, zonder pauze.

Ga je naar school? Wie moet er dan voor zorgen? En heeft diegene daar ook tijd voor, en zin in?

Hoe ga je je huiswerk maken als de baby huilt?

Wat voor opvoeding ga je de baby geven? Lief vinden is niet genoeg; heb je ervaring met opvoeden? Eigenlijk ben je zelf nog een kind.

Bijf je met je vriendje bij elkaar? Echt? Tieners en pubers veranderen enorm. En jij zou ook ineens een moeder gaan spelen. Denk je dat je vriendje geen interesse krijgt in meisjes waar hij lekker mee kan uitgaan, zwemmen, spelen, tiener zijn?  Een baby is leuk… om even vast te houden. Denk je dat hij zijn leven opzij wil zetten?

Verdient een kind het niet om in een stabiele, volwassen situatie terecht te komen?

Hallo LS123 :)

Het lijkt mij inderdaad, net zoals de andere mensen zeggen, dat je met je ouders praat.

  • Een kind kost heel veel tijd. Het is geen katje waarbij je alleen eten moet geven, aandacht geven, en de kattenbak moet verschonen. Je moet soms afspraken met vrienden afzeggen om er voor je kind te zijn. 
  • Verantwoordelijkheid. Je moet je kind 24/7 in de gaten houden, een kind verdient de juiste verzorging, een goede opvoeding, en een moeder en vader die er voor het kind is.
  • Een baby hebben lijkt heel leuk maar is het eigenlijk gewoon totaal niet. Je moet de luiers van het kind verschonen, je leven ervoor opgeven, je kunt er verder vrij weinig mee want het slaapt heel veel en met een beetje pech heb je een huilbaby (en nee, door elkaar schudden van de baby helpt niet en is schadelijk.)

En dan zijn er vast nog wat punten die ik ben vergeten. Maar dit is hopelijk al genoeg om deze keuze goed te overwegen. 

-TheMightySlayer <3

Hallo @LS123 

ik ben het half eens met de rest, 
ik ben namelijk tegen abortus. je kan niet het leven van een kindje zomaar beëindigen. ik zie dit gewoon als moord. ik vraag me wel af hoe je op deze leeftijd een kind wil gaan verzorgen. je bent zelf nog een kind. ik zou aanraden het kindje te houden en af te staan, dit is misschien moeilijk voor je maar zo kan je je kindje houden en later nog zien. zorg wel dat je goede pleeg ouders zoekt dan. die jou ook de kans willen geven om contact te houden met je kindje,

ik hoop dat je hier wat aan heb.
Ps: houd me op de hoogte wat je doet!

 

Groetjes JustTalking

Reputatie 2
Badge +4

Hii! Ik snap heel goed dat je het kindje wilt gaan houden, maar je moet ook weten dat je nog maar 13 bent. Je hebt nog je hele leven voor je. Je moet je kindje natuurlijk ook goed verzorgen en opvoeden. Het is zeker heel lastig voor jou in deze situatie maar je kan beter dit ook  even bespreken met je ouders, ze zullen je vast gaan begrijpen. En dan kan je met een bespreken wat je het beste kan gaan doen. 

veel succes! Groetjes Anoniem.

Reageer