Skip to main content
Vraag

omgaanmet afwijzing

• October 28, 2025
  • 5 reacties
  • 53 Bekeken

DnDlover
Forum|alt.badge.img+1

Ok, dus. Titel spreekt weer voor zich. En misschien hadden jullie al de comment in mijn vorige topic gezien. Maar ik ben dus afgewezen (we zijn nog wel gewoon vrienden). Oorspronkelijk gezien wilde ik hierniet eens een topic over maken hie, maar eigenlijk kwam het iets harder aan dan ik had verwacht (bij mij komt verdriet meestal wat later) tot het punt waar ik op de terugweg van school bijna hyperventileerde op de fiets (ik moet ook elke keer als ik adem erg diep ademen omdat het voelt alsof er druk staat op mijn longen).  Mijn vraag was dus of er een goede manier is om haar minder leuk te vinden en gewoon weer orde in mijn gedachten te scheppen. Zoals ik al eerder had gezecht ben ik wel echt blij met haar antwoord en ga ik ermee akkoord, maar het komt dus echt harder aan dat ik dacht (sorry dat ik in de herhaling val). Er is nog zoveel meer dat ik nog hierover zou kunnen zeggen maar ik word al weer verdrietig van er ook maar over schrijven. Als jullie meer context willen kun je kijken naar mijn vorige topics of gewoon naar specifieke dingen vragen. 

5 reacties

Liefs F
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • October 28, 2025

Heyyy wat jammer dat je bent afgewezen maar wat stoer dat jullie nog vrienden zijnnnn

Het zijn mis wat standaard tips mr: Als je aan haar denkt dat is oke je hoeft er niet nu al over heen te zijn je vindt/vond haar leuk en je gedachten zo snel omzetten is ook moeilijk 

Ga wat andere dingen doen spreek met vrienden af ga meer sporten of zoek een nieuwe hobby, zodra je nieuwe dingen gaat doen denk je mis minder aan haar

En mis is het handig om ff die vriendschap met haar stil te zetten zodat je ff tot jezelf kan komen

Hoop dat het helpt

XXX F💗

DnDlover
Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • October 28, 2025

Hey ​@FAYEEEEEEEEE , thx voor de tips, maar vriendschap stopzetten is een moeilijke. Want er staan nog best wel wat dingen in de nabije toekomst die we nog gaan doen en ze gaat ook bijna om de 2 weken mee naar dnd en ik ben de enige connectie van haar daarmee. Daarnaast ben ik bang dat dan het contact zou verwateren, wat ik natuurlijk ook niet wil. Waarschijnlijk ga ik wel gewoon wat minder appen en dat soort dingen en gewoon weer rustig het laten opbouwen van beide kanten.

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 29, 2025

Het wordt wel beter, maar het kost gewoon tijd. Probeer jezelf af te leiden met dingen die je leuk vindt, of met andere mensen om je heen. Het is oké om even verdrietig te zijn, maar gun jezelf ook wat ruimte om te ademen en je gedachten te ordenen. Je bent sterk en dit gaat echt wel weer voorbij! 

xx liefs Wolf 🐺

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 29, 2025

Waarschijnlijk ga ik wel gewoon wat minder appen en dat soort dingen en gewoon weer rustig het laten opbouwen van beide kanten.

Het is echt goed dat je er zo over nadenkt! Soms kan het helpen om gewoon wat minder te appen, zodat je niet telkens die druk voelt, maar wel blijven chillen samen als je het wilt. Het is echt oké om wat tijd voor jezelf te nemen zonder dat het meteen alles verandert. Gewoon rustig aan doen en zien hoe het loopt. Het komt wel goed! 

xx liefs Wolf 🐺

Liefs F
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • November 3, 2025

@DnDlover hoiiii, Ja dan snap ik het het is best moeilijk maar toch zou ik het gwn ff doen zodat je gwn even tot jezelf kan komen en als ze een goede vriendin is dan zal ze dat ook echt begrijpen en als ze moeilijk doet kan je het haar gerust uit leggen als ze dat niet snapt weet ik het ook niet maar in ieder geval heel veel succes en sterkte 

XXX F💗