Skip to main content

Hoi, ik heet Rosé (niet mijn echte naam).

Ik heb heel erg last van liefdesverdriet en vind het moeilijk hier mee om te gaan. Ik had me nooit eerder zo door iemand gevoeld en het voelde zo ontzettend speciaal en intens en nu is het voorbij. Hij zei zelf dat hij er toch niet klaar voor is en er niet 100% voor mij kan zijn. 
Het is fijn dat we nog steeds heel fijn en open met elkaar kunnen praten en ik me ook wel kan verplaatsen in hem, maar dat maakt niet dat het minder pijn doet. Ik had hem eigenlijk al iets te diep in mijn hart gesloten en ik zag hem ook als mogelijke ware. 
Ik weet dat ik hem moet gaan loslaten en ik niet moet gaan wachten op eventuele hereniging in de toekomst, maar dat gaat erg moeizaam. Ik krijg hem niet uit mijn hoofd en wil alleen maar hem. Hoe meer ik aan hem denk hoe meer ik ga twijfelen. Ben ik dan niet de moeite waard? Waarom ben ik zo makkelijk en snel op te geven. Voor liefde maak je toch tijd. Waarschijnlijk was hij er dus toch niet zo zeker van als dat hij me liet voelen en ik me voelde . 

Bedankt voor het luisteren naar mijn verhaal en tips of ervaringen zijn welkom! 

Hey!

Probeer een tijdje afstand van elkaar te nemen, hoe lastig dit ook is. Tijd is het beste geneesmiddel in dit soort gevallen meestal! Dan is de kans ook groter dat jullie daarna weer leuk met elkaar om kunnen gaan. Misschien is er iemand die je vertrouwt waarmee je je verhaal kan delen, iemand die het ook niet door zal vertellen. Dit kan ook natuurlijk met een medewerker van de kindertelefoon!

Sterkte en als je nog vragen hebt stel ze gerust!

Lucas


Hey, wat ontzettend lief van je! Misschien komt dit weekje herfstvakantie dan toch wel als geroepen! 


Hi Rose, 

ik had ook een relatie met iemand wat voor mij echte liefde was. En nu is het ook over, eerst begreep ik niet zo goed waarom en toen hebben hun (non-binair) het beter aan mij uitgelegd waardoor ik het nu begrijp. Wat mij heeft geholpen was om het meer als een “closure” te zien. Wetend hoe hun zich voelden heeft mij eig een slot gegeven waardoor ik nu een soort van verder kan. Ik ben nog niet helemaal over hun maar ik heb er nu wel begrip voor gekregen. Wat ik aanraad is om wat dingen voor jezelf te doen, bijvoorbeeld met vriendinnen afspreken, skincare, een sport die je leuk vind, misschien wel je school, enz. Wat ik ook aanraad is om erover te praten met mensen die je vertrouwt of je vrienden, misschien wel je ouders of een broer of zus. Misschien helpt dat je verder, mij heeft het namelijk wel wat beter geholpen.

#staystrong

-Whenthedepressionhits<3


Dankjewel voor je advies! 


Reageer