Vraag

nog steeds beste vriendin?

  • 5 July 2020
  • 1 reactie
  • 39 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hoi! ik zit al een aantal weken met iets.  ik ben een jonge van bijna 15 en meeste van mijn vrienden ook.

mijn allerbeste vriendin (sinds ruim 2 jaar) heeft sinds dit schooljaar allemaal nieuwe vrienden gekregen. ik ben altijd al een beetje bang geweest om haar te verliezen of dat onze vriendschap slechter zou worden. nu is er dus een andere jongen waar ze heel goed bevriend mee is. hij is ook een vriend van mij, maar waar ik in de afgelopen maanden achter ben gekomen is dat hij blijkbaar ook de beste vriend van mijn beste vriendin is.. ze beweert dat we allebei even goede vrienden zijn, maar laatst toen ik er naar vroeg antwoorde ze gelukkig wel dat ze als het echt zou moeten waarschijnlijk toch mij zou "kiezen" als beste vriend. maar natuurlijk kan ik dat niet zo snel geloven. met de andere jongen heeft ze meer gesprekken en contact online, en ze doen ook vaker leuke dingen. ook hebben ze een aantal ruzies gehad, maar juist over hun vriendschap en daardoor zijn ze alleen maar closer geworden. ik ben heel erg bang dat zij opeens mij niet meer als beste vriend ziet. ik wil heeel erg graag de waarheid weten, maar ik ben heel erg bang dat ik onze vriendschap dan verpest. ik zou echt niet zonder haar kunnen, als ik eerlijk ben is ze echt een van de meest belangrijke personen uit mijn leven...

wat moet ik doen? er zijn een aantal momenten geweest waar ik het haar wou vragen. meeste van die momenten waren online, maar vaak is ze met haar vriendje en dan wil ik hun avond niet verpesten. (ik ben juist wel blij dat ze een vriendje heeft, want ik heb haar al lang niet zo gelukkig meer gezien) 

 

wat moet ik doen? en ben ik een goede vriend dat ik zo aan onze vriendschap twijfel? helpppp!

 


1 reactie

Heyy

Herkenbaar dit. In mijn opzicht ben je zeker geen slechte vriend. Dat je bang bent om haar te verliezen ligt aan het feit dat je haar graag ziet, wat heel normaal is! 

Ik denk eerlijk gezegd dat  het leven zo in elkaar zit... Vrienden komen en vrienden gaan. Paar jaartjes terug had ik ook een best friend, was een meisje ( ik ben een jongen) ze was net een zus voor me. Toen ging ze naar een andere school en verhaaltje was uit. 

I guess that's life. Weetje, in het begin is het kut, maar op den duur aanvaard je dat ze er niet meer is in je leven, op een duur denk je er niet meer actief aan, al blijft iedere herinnering pijn doen. 

Dat is het enige wat ik ervan kan zeggen, al kan het natuurlijk wel dat je haar best friend blijft. 

Groetjs

Reageer