Vraag

nog geen romantische gevoelens

  • 14 July 2022
  • 4 reacties
  • 78 Bekeken

Badge

Hoi ik ben 12 en ik heb nog nooit romantische gevoelens voor iemand gehad ik ben bang dat ik dat dan nooit ga krijgen of moet het nog komen want ik heb echt geen idee


4 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Het is niet erg of raar dat je nog geen romantische gevoelens hebt. En ik denk dat het wel gaat komen maar ookal is het niet zo dan is het ook niet erg. Het kan ook pas op 25ste zijn . Ik ben er ook later pas achter gekomen hoe verliefd zijn is ookal is het nog steeds verwarrend .

Reputatie 4
Badge +2

Hey @Sop102 ,

Het is heel normaal om op je 12de nog geen romantische gevoelens te hebben. Ik ben zelf nu 17 en had pas romantische gevoelens voor iemand toen ik 16 was. Je moet het niet forceren en gewoon afwachten tot je vanzelf romantische gevoelens voor iemand krijgt.

Groetjes van Sam

Hey! Maak je geen zorgen, ik ben 14 en heb hetzelfde probleem. Er is een kans dat je aromanitsch bent… maar dat is iedereen tot een bepaalde leeftijd, sommige mensen blijven dat gewoon. En sowieso, mensen die in een relatie zitten zijn meestal maar een half jaar ofzo verliefd, dan gaan ze naar de houden van fase. Mijn ouders gingen zelfs gelijk naar die fase. Het kan natuurlijk stom zijn als je nooit verliefd wordt. Maar het betekent niet het einde van de wereld…

Reputatie 3
Badge +2

Zoals de anderen al zeggen: het is totaal niet raar

Je hormonen die voor die gevoelens zorgen gaan steeds sterker werken en er dus voor zorgen dat je die gevoelens krijgt

Het is heel normaal dat je bang bent dat je die nooit krijgt. Iedereen waaronder ik hebben wel eens gehad dat ze bepaalde gevoelens of iets nog niet hadden en bang waren dat ze die nooit gingen krijgen. 

Wanneer je die gevoelens wel krijgt of veel meer krijgt is bij iedereen anders. Maat meestal krijgen mensen deze gevoelens in de puberteit door verandering van hormoonwerking. Dat is meestal tussen je 11e en 18e ongeveer. 

Het kan ook later of eerder 

Komt goed geen stress, doe je ding en maak je geen zorgen snapje?

Laterrrr

Reageer