nieuwe klasgenoot

  • 30 September 2020
  • 10 reacties
  • 160 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey,

3 weken geleden is er een nieuwe jongen in mijn klas gekomen (bovenbouw VWO) en ik vind hem heel erg leuk. Niemand kent hem echt nog goed want hij komt van een hele andere school maar hij zit wel al bij een 'groepje’ zegmaar waar die samen mee pauze houdt en naast zit in de les etc.

Het punt is dat ik helemaal nog niet met hem heb gesproken maar dat wel super graag wil.  Iemand enig idee hoe ik een gesprek kan starten? Ik zou hem graag beter willen leren kennen en ik hoop dat hij mij ziet zitten. 

 

PS. Het leuke is dat zijn kluisje precies bij die van mij zit en soms staat hij dan ook op mij te wachten om bij zijn kluisje te kunnen. 


10 reacties

Reputatie 1
Badge +1

Hi,

Begin met iets over school. Ik weet niet wat voor karakter je hebt (hoeft er ook niet altijd veel mee te maken te hebben) maar je kan ook gewoon bij hem gaan zitten en zeggen ¨jou heb ik nog niet gesproken, hoe vind je het hier?¨. Zoiets? Als je dat eng vind probeer als eerst te beginnen over school. Of als je een beetje met zijn ¨groepje¨ omgaat er bij zitten en mee praten?  Ik hoop dat ik je een beetje heb geholpen.

<3

Hi,

Begin met iets over school. Ik weet niet wat voor karakter je hebt (hoeft er ook niet altijd veel mee te maken te hebben) maar je kan ook gewoon bij hem gaan zitten en zeggen ¨jou heb ik nog niet gesproken, hoe vind je het hier?¨. Zoiets? Als je dat eng vind probeer als eerst te beginnen over school. Of als je een beetje met zijn ¨groepje¨ omgaat er bij zitten en mee praten?  Ik hoop dat ik je een beetje heb geholpen.

<3

Dankjewel voor je advies. Dat klinkt zeker als een goed plan! :):)

Het makkelijkste is om hem over school (een les, vak of docent) aan te spreken, bijvoorbeeld bij de kluisjes, of door proberen naast hem te zitten. De grootste stap is het aanspreken, het gesprek zou verder normaal moeten gaan als jullie het ook goed met elkaar zouden kunnen vinden.

Wat ik probeer te zeggen.... Gewoon doen

PS de power of social media helpt ook. Ff al zijn Insta foto's liken. Beetje creepy. Sure. Maar wel effectief. 

Het makkelijkste is om hem over school (een les, vak of docent) aan te spreken, bijvoorbeeld bij de kluisjes, of door proberen naast hem te zitten. De grootste stap is het aanspreken, het gesprek zou verder normaal moeten gaan als jullie het ook goed met elkaar zouden kunnen vinden.

Wat ik probeer te zeggen.... Gewoon doen

PS de power of social media helpt ook. Ff al zijn Insta foto's liken. Beetje creepy. Sure. Maar wel effectief. 

  Thanks voor je hulp, het geeft veel moed. Na dé grote stap zou het inderdaad normaal moeten zijn dusss ik ga het gewoon proberen! Haha alles liken is een beetje erg creepy, maar toch als het effectief is wie weet.. 

Hey,

Naast de hierboven beschreven tips zou ik willen zeggen, blijf gewoon jezelf. Daar heb je het meeste baat bij en dan leert die jongen jou ook kennen zoals je bent en is het veel natuurlijker.

Ga gewoon een keer dat gesprek aan, niet geschoten is altijd mis, toch?

Succes

Xx Simply Me

Hey,

Naast de hierboven beschreven tips zou ik willen zeggen, blijf gewoon jezelf. Daar heb je het meeste baat bij en dan leert die jongen jou ook kennen zoals je bent en is het veel natuurlijker.

Ga gewoon een keer dat gesprek aan, niet geschoten is altijd mis, toch?

Succes

Xx Simply Me

Ja je hebt helemaal gelijk! Dankjewel voor je nuttige tips, ik ga ze zeker opvolgen! :)

Wat lief!!

Ik zou heel nonchalant beginnen met, en? Hoe vind je het op school of dat soort dingen. Ik zou een keer naast hem zitten in de lessen en een praatje maken in de pauzes. Dan kom je een heel endje ;)

 

Succes meid! Laat me weten hoe alles is gegaan!!!!!!!! WHAAA ZO LEUK

 
(Onnodige quote verwijderd door Kindertelefoon)

Hai Lynn,

dankjewel voor je enthousiaste reactie en interesse in dit avontuurtje . Ik zal je zeker op de hoogte houden, beloofd!! Met jouw tips en de tips van de anderen moet het lukken, ik heb er vertrouwen in! 

Reputatie 3
Badge +4

 

(Onnodige quote verwijderd door Kindertelefoon)

 

Hoi Kroko

 

Je kan een keer vragen of de desbetreffende persoon een keer met je wil samenwerken 

tijdens een praktische opdracht of bij een presentatie. Je praat dan al snel over de dingen die

daarmee te maken hebben en krijgt dan ook een gesprek erover.


Dit gaat je lukken!

 

Reputatie 3
Badge +3

Hi!

Ik ben het eens wat iedereen al gezegd heeft. Vraag hoe hij het vindt op school. 

Succes and keep me updated!

XOXO

~BreezyOcean

Reageer