Skip to main content
Vraag

Nadenkertje: wie is (meer) de baas in jouw relatie?

  • 25 July 2024
  • 7 reacties
  • 96 Bekeken

Haii! Ik ben gewoon even benieuwd, als jij verkering hebt, hoe je verhoudingen zijn met je partner. Wie is wanneer de baas,  waar ligt dat aan, en hoe ervaar jij je rol in jouw relatie?  Luister je graag naar je partner, ben je juist eigenwijs of misschien zelfs gehoorzaam? Kortom wie is de baas? 😉 Bedankt voor je inbreng! Doby X 

7 reacties

Reputatie 7
Badge +2

P.s. je kunt ook vertellen hoe je het zou willen! Als je nog geen relatie hebt (gehad). Kiss! Doby X

Reputatie 7
Badge +17

Bij mij was er niet echt de baas. We waren gewoon gelijk :)

Nu heb ik niet meer helaas

Groetjes mij @Anoniemxv 

Hoihoiii

Nou is er in mijn relatie niet perse een ‘baas’, maar degene die het meest verlegen is (hoewel het niet heel veel uitmaakt) is denk ik ik.

Liefs Anoniema

Reputatie 7
Badge +19

Hoi hoi lieve Doby!  normaal gesproken zijn mijn vriendin en ik eig best wel gelijk, ook omdat we dezelfde interesses hebben en wel vergelijkbaar over dingen denken. En als we het ergens niet over eens worden dan is dat maar zo, ja of het moet gaan over iets dat je gaat doen of kopen.  Dan ligt het er denk ik aan wie het meeste betrokken is bij dat waar het over gaat. De ene keer is zij dat, de andere keer ik. Het is wel een leuk onderwerp om over na te denken, ik zal er eens goed op letten en het dan over een maand weer invullen.  Misschien is mijn vriendin soms nog net iets meer doorpakkend, zovan “nou gewoon zo en zo anders blijven we maar praten”. Maar ik zal eens opletten ! xD

En de afgelopen maanden had ik een een psychische setback,  dat staat wel in mijn topic,  en ja toen was zij duidelijk de leidende van ons 2. En dat was ook goed voor mij, en in zulke omstandigheden is dat alleen maar heel goed, zou ik andersom ook hebben gedaan. Ze hielp me met huiswerk, lessen streamen,  mijn therapie afmaken, herinneren aan sommige afspraken, gaf me soms een uitbrander als het moest of juist een schouder om te huilen, en dat soort dingen.  Heel fijn, en dat vond ik geweldig, en het leerde mij ook dat je soms als het nodig is even moet luisteren en doen wat de ander je zegt. Omdat de situatie daar om vroeg.  Inmiddels is alles weer “normaal”geworden :) maar ik denk dat zoiets alleen maar aangeeft wat liefde ook kan zijn. Heel filosofisch 😊maar is wel zo. Maar dus nu is het volgens mij best wel gelijk op.

Groetjes liefs Tartan X

 

Reputatie 7
Badge +18

Leuke vraag. Ik denk dat m’n vriend en ik wel aardig gelijkwaardig zijn in de relatie. Hij is wel degene die wat vaker het initiatief neemt. Ik ben meer een type van ‘wie zien wel’ en hij houdt van plannen maken. Verder zijn wel allebei behoorlijk eigenwijs 😅

En wat @Tartan14 zegt over luisteren is echt belangrijk idd. Dat is wel iets wat ik heb moeten leren. Praten over minder leuke dingen ook trouwens.

@Tartan14 Jouw vriendin is echt een topper. Erg leuk om te lezen dat jullie zo gelukkig zijn samen.

Reputatie 7
Badge +19

@tim16   lief! Dankjewel en 100 % insgelijks!! 😘

Reputatie 7
Badge +14

Hey @Dobymeis13 ! Leuk onderwerp! Bij mij is het denk ik net wat meer mijn vriendin die de leiding heeft omdat ze dat goed kan en ook in zich heeft. Ik vind dat ook helemaal prima trouwens. Ik heb al heel lang een groot respect gevoel naar haar. Wederzijds natuurlijk ook hoor. Maar het ligt er ook wel aan waar het over gaat. Als het iets is waar ik meer van af weet of dat ik heb bedacht dan heb ik meer de leiding. Maar ik denk algemeen dat zij iets meer 'baas' is dan ik. 60/40 denk ik. En ik ben er helemaal happy mee hoor haha 💪😎

Liefs, Tover xxx

Reageer