Skip to main content

hoi! ik heb advies nodig, ik heb nu al bijna 8 maanden de beste relatie met mijn huidige vriend. het is hartstikke leuk, behalve dat het af en toe een beetje toxic en hectisch is hebben we het hartstikke leuk samen. nu had ik vóór deze relatie al mijn beste vriend, hij is evht mijn aller aller beste vriend (we noemen hem Japie) maar ik heb nog nooit gevoelens voor hem gehad. mijn vriend is daar nu bang voor. de eerste paar maanden ging alles helemaal soepel, japie en ik konden gewoon afspreken, het is nu de laatste maand of 2 dat ik er opmerkingen over krijg. nog nieteens dat, mijn vriend sluit zich compleet van me af als ik ook maar 5 minuten met japie ben geweest. als ik vraag wat er is zegt hij niks en wil hij ook niet meer met me afspreken. nu heb ik gister uit hem gekregen wat het probleem nou was en hij wil dat ik niet meer omga met japie. dit is letterlijk onmogelijk, japie heeft zoveel meegemaakt met me en is letterlijk zoals een broer voor me. hij heeft me geholpen tijdens zware tijden en ik hem. hij heeft het nu zwaar en ik kan hem niet zomaar achterlaten alsof hij nooit iets voor me heeft betekent. tuurlijk houd ik zoveel mijn vriend dat ik alles voor hem zou doen, maar vrienden achterlaten kan ik niet. is dat raar? japie heeft letterlijk in zijn eentje de morning after pill voor me gehaald omdat mijn vriend geen tijd heeft. wanneer ik verdrietig of gestresst ben word mijn vriend boos en zegt dat ik me “niet zo moet aanstellen” omdat ik “te onlogisch nadenk” japie doet dat niet. hij zegt dat alles goed komt. nogmaals, als je deze band hoort tussen mij en japie kan je je misschien wel voorstellen dat dit jalozie opwekt in mijn vriendje. dat begrijp ik ontzettend goed, maar ik weet niet wat ik zou moeten zonder een van hen. als ik niet stop met het omgaan met japie maakt mijn vriendje het uit. wat moet ik nu? ik ben 15 bijna 16 trouwens. 

bros before hoes.

als je vriendje zo snel jaloers is en jou niet vertrouwd is dat sowieso geen goed teken.

ik zeg, kies voor japie! 100%


Reageer