Skip to main content
Vraag

moet ik die brief echt sturen of maak ik mezelf belachelijk

• May 5, 2025
  • 15 reacties
  • 277 Bekeken

Hoi,

Ik zit met iets waar ik al maanden mee rondloop en ik hoop dat iemand hier me serieus wil helpen.

Ik heb een brief geschreven aan iemand op wie ik verliefd ben geraakt. Ze is bekend (een artiest), en ik weet dat ze mij niet kent. Maar ze heeft me op moeilijke momenten hoop gegeven, gewoon door wie ze is. Ik verwacht er niks van terug, maar ik wil haar gewoon laten weten wat ze voor me betekend heeft. Geen stalker-gedoe, gewoon eerlijk en respectvol.

Alleen… ik twijfel of ik het wel moet doen. Ik ben bang dat ik mezelf belachelijk maak of dat het verkeerd overkomt. Ik ben ook niet iemand die makkelijk over gevoelens praat, dus dit is al een grote stap.

Is het stom om zoiets te doen? Of juist moedig om eerlijk te zijn, ook al weet je dat het misschien niks oplevert?

Graag jullie eerlijke mening.

En sorry als dit een beetje te nederlands correct is, ik wou het al langer vragen maar wist niet goed hoe ik het moest vragen dus heb ik verteld aan chatgpt wat ik wou vragen en hij heeft er een fatsoenlijke vraag van gemaakt

Thanks dat je de moeite neemt dit te lezen.

Groet,

Badeend

15 reacties

Bl0bs
Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • May 9, 2025

Geen reacties?? Maaan je verdient meer.

Ik zou het lekker doen! Als jij beroemd zou zijn zou het toch ook fantastisch zijn om te horen dat je iemand door een moeilijke periode hebt geholpen?

veel succes en groetjes!

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • May 10, 2025

Doen! Je maakt je echt niet belachelijk als je haar vertelt hoeveel zij voor je betekent.  Integendeel: zij zal waarschijnlijk heel blij zijn en misschien reageert ze wel persoonlijk.

• May 10, 2025

Hoi 

Aangezien Julie zeggen dat ik die brief op de post moet doen, wou ik toch even de brief laten zien voor de zekerheid.

En vriend van me zegt dat de brief veel belovend is. Maar ik zie het nut er niet van. Waarom zou ze er iets mee doen. 

-----------------------------------------------------------------

Lieve naam

Ik hoop niet dat je het raar vindt dat je deze brief ontvangt. Soms wil je gewoon iets van je hart, en ik dacht: waarom niet? Dus hier ben ik, met een beetje zenuwen, maar vooral met een eerlijke boodschap.

Ik ben gewoon een jongen die je muziek en wie je bent waardeert. Wat je doet heeft echt indruk op me gemaakt, en ik wilde gewoon even laten weten dat je iets hebt dat me oprecht raakt. Het is niet iets dat ik zomaar elke dag zeg, maar ik dacht: waarom niet eerlijk zijn?

Dus bij deze, een brief van iemand die nieuwsgierig is naar wie je echt bent. Geen verwachtingen, gewoon een eerlijk gebaar. Als je er niets mee doet, is dat helemaal oké. Maar ik wilde je gewoon laten weten dat je het hebt verdiend om gehoord te worden.

Als je ooit zin hebt om een keer gezellig te praten of wat dan ook, laat het me weten. Wie weet, misschien is er iets wat ik niet verwacht.

PS: Als je ooit een slechte dag hebt, stuur me dan gewoon een berichtje. Ik ben misschien geen professional in het oplossen van problemen, maar ik ben wel een expert in slechte grappen maken om je te laten lachen!"

Groetjes

Tiktok naam. 

-------------------------------------‐-----------------‐----------

Want dan deel ik niet alles en kan ze als ze wil contact zoeken.

Eerlijke menig alsjeblieft. 

Groetjes meneer baddereend

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • May 10, 2025

Ik vind het een mooie brief.  

Vera16xx
Forum|alt.badge.img+3
  • Vaak actief
  • May 10, 2025

Het lijkt me juist leuk als je dat doet. Want je uit daarbij je gevoelens. En waarom niet?

Het grootste risico vind ik zelf dat je verwachtingen creëert. Je kunt bijvoorbeeld verwachten dat de artiest zelf persoonlijk op jou reageert. Het is waarschijnlijker dat de agency dus de manager van de artiest of diens personeel, jou een reactie zal geven, of misschien hoor je er wel helemaal niets van. Dat kan pijn doen als je veel emotie in je brief hebt gestopt.

Ik zou het ook kort houden, des te groter dat je misschien wel een reactie krijgt. Bedenk dat je niet de enige bent die contact wilt met 'celebs' dat zijn ze gewend en is niet altijd iets waar zij op zitten te wachten. Sommige celebs kijken ook wel neer op hun fans. Hebben niet echt interesse in interactie met ze.

Maar als je het vooral voor jezelf doet, waarom niet? Het uiten van je gevoelens vind ik een goed iets. En je kunt de brief bewaren voor later en aan terugdenken. Als dat voldoende is voor je, en je dus niet teleurgesteld bent als je geen reactie krijgt, dan kun je de brief prima sturen denk ik.

Succes! Liefs, xxVera 💋

Vera16xx
Forum|alt.badge.img+3
  • Vaak actief
  • May 10, 2025

Hoi ik heb iets te snel gereageerd want ik had je laatste reactie nog niet gezien. Ik twijfel een beetje, want het lijkt erop dat je uit bent op contact en spreekt haar (?) daar ook op aan. Ik denk dat je ervan uit moet gaan dat een bekend iemand niet zomaar met een wildvreemde jongen contact op gaat nemen om jouw hulp te vragen als ze een slechte dag heeft. Je hebt helemaal geen relatie met haar dus het is niet aannemelijk dat ze daarop zit te wachten. Je wilde een eerlijke mening, dus bij deze.

Als je je brief anders zou verwoorden, bijvoorbeeld veel meer: hey dit vind ik leuk aan jou, je bent een toffe meid en wow misschien wil je wel een berichtje terug sturen en in mijn dromen zou je een keer een drankje doen met mij! Dan is de kans misschien groter dat je reactie krijgt, vermoed ik.

Mijn eerlijke feedback, doe ermee wat je wilt! Liefs, xxVera 💋

• May 10, 2025

Hoi. 

Ja het is een haar. 

Contact hoeft eigelijk niet. Dit is voor mij zelf een stap als ik het doe. Ik heb ik de loop van de jaren een masker op gedaan waar ik emoties wegdruk en negeer, dus de emotie voelen nu ook heel raar en durf ze eigelijk daarom ook niet te uiten. Dus dit is voor mij meer een stap om een beetje van me masker af te stappen. 

Nee dat geneuzel van slecht dag snap ik. Als ze dat wel doet snap ik het niet meer. 

Het liefste zou ik ook geen reactie terug krijgen, maar ik wli de brief wel op de post doen. En dan hoop ik ook een beetje dat het gevoel van verliefd zijn ophoud. 

Ik zie ook bij alles wat ik doe allen maar beren op de weg (spreekwoord) dus een echt goed verwachting heb ik niet. Alleen maar slechte verwachtingen dus ik ben goed voorbereid😅🤣🫣

Die menging is heel eerlijk maar ook oprecht. 

Bedankt ​@Vera16xx 

Groetjes badeend.

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • July 6, 2025

Wie is het? 

Als het Aimee van het junior songfestival is hebben we dezelfde mening ik heb al wel wat gestuurd kijk maar

Hey Aimee, 

Ik wilde even zeggen dat ik echt jouw grootste fan ben. 

Je bent echt superknap, je kan echt heel mooi zingen én je bent ook een hele goede actrice. 

Ik vind je de leukste actrice die de eindmusical ooit gehad heeft.

(tekst verwijderd door de Kindertelefoon ivm anonimiteit)

• July 6, 2025

Hallo ​@Louis12 

Heb helaas niet de zelde mening 😉😅

Mevrouw sabella 🥰😍😉 

Ze blijft mooi, maar moet het nu wel achter me houden eigelijk. Ik wil haar niet lastig vallen. 

Ze heeft niet gereageerd, gelukkig 😅😇

Maar ergens (vind het niet leuk) maar zit er nog iets wat haar leuk blijft vinden. 

Hoop dat aimee wel reageert 😉

Groetjes badeend 

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • July 7, 2025

goede keuze hoor Luna van O.A, JSF is ook echt knap ik zou als ik jou was je gevoelens niet wegstoppen maar het gewoon uiten wat heb je precies gestuurd

• July 7, 2025

Hallo ​@Louis12 

Zal het even zoeken 😅

Lieve naam

Ik hoop niet dat je het raar vindt dat je deze brief ontvangt. Soms wil je gewoon iets van je hart, en ik dacht: waarom niet? Dus hier ben ik, met een beetje zenuwen, maar vooral met een eerlijke boodschap.

Ik ben gewoon een jongen die je muziek en wie je bent waardeert. Wat je doet heeft echt indruk op me gemaakt, en ik wilde gewoon even laten weten dat je iets hebt dat me oprecht raakt. Het is niet iets dat ik zomaar elke dag zeg, maar ik dacht: waarom niet eerlijk zijn?

Dus bij deze, een brief van iemand die nieuwsgierig is naar wie je echt bent. Geen verwachtingen, gewoon een eerlijk gebaar. Als je er niets mee doet, is dat helemaal oké. Maar ik wilde je gewoon laten weten dat je het hebt verdiend om gehoord te worden.

Als je ooit zin hebt om een keer gezellig te praten of wat dan ook, laat het me weten. Wie weet, misschien is er iets wat ik niet verwacht.

PS: Als je ooit een slechte dag hebt, stuur me dan gewoon een berichtje. Ik ben misschien geen professional in het oplossen van problemen, maar ik ben wel een expert in slechte grappen maken om je te laten lachen!"

Groetjes

Tiktok naam. 

Dit 😅 

Gaat me eigelijk nog niet eens om het uiterlijk 😅

Ik denk dat ze voornamelijk een mooi innerlijk heeft, maar het is wel een mooi meisje 

Ik wel het echt wel uiten, maar ik wil geen last voor haar zijn. Dat gun ik haar niet. 

Ze blijft leuk maar dus niet voor mij 😔🤧😅

Succes met aimee 😉

Groetjes badeend 

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • July 8, 2025

Echt zo’n lief bericht als ik Luna was zou ik echt contact met je opnemen en ik heb haar echt al 10 keer gezien ze is echt heel aardig maar ik vind Aimée leuker ze is zo knap lief en ze kan supermooi zingen 

• July 8, 2025

Hoi ​@Louis12 

Ik had zelf me twijfels bij die brief, maar iedereen noemt het lief of mooi 😅

Snap luna ook wel, ze is druk met haar theater tour, ze heeft haar eigen zorgen. En waarschijnlijk denkt ze dat ik zoon viespeuk ben die allen naar haar lichaam kijkt 😅 nou dat ben ik niet.  

Hoe 10 keer 🤣 jij gaat vast veel naar concerten en dat soort dingen. 

Ik hoop voor je dat aimee reageert. 

Groetjes badeend 

• July 9, 2025

Hii ​@Badeend ,

Ik vind het een hele lieve brief! Jammer dat ze niet reageerde. Maar volgens mij ben je een hele lieve jongen, er komt wel een ander lief meisje op je pad😉

xxx Lieve

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 8, 2025

Wat een mooie brief en vervelend dat ze er niet op gereageerd heeft. Het lig in ieder geval niet aan jou!

xx liefs Wolf 🐺