Skip to main content
Vraag

moet ik aangifte doen?

• May 3, 2025
  • 8 reacties
  • 160 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoi. Ik had een vraag. Ik ben dus laatst betast en aangerand door m’n ex. We hadden een paar dagen een relatie. En we hadden eerst ook al gezoend. Paar dagen later ging ik naar z’n huis. Het was eerst gewoon gezellig. We zoenden. En daarna wilde hij meer. Ik had al vaker aangegeven dat niet te willen. Maar hij luisterde niet. Hij rande me aan en had me betast. Ik heb ook vaak hem proberen te stoppen. Maar dat deed hem niks. Ik heb hier geen bewijs van dat het echt is gebeurd. Dus ik weet niet of ik hier aangifte van moet doen. Ook omdat we minderjarig zijn. En toen later was het uit, en toen hadden we nog wel wat contact. Maar hij probeerde me zo ver te laten krijgen om foto’s te sturen. Wat ik heb gedaan. Ik weet dat het stom was, maar ik werd gemanipuleerd. Hij stuurde zelf ook dingen. Nu hebben we geen contact meer. Maar ik weet dus gewoon niet of ik hier aangifte van kan doen. Heeft iemand tips?

8 reacties

• May 4, 2025

Ja zeker doen als je het ziet zitten en ik zou iemand meenemen

Overleg ook even met je ouders en je kan ook eerst praten met de politie voor je aangifte doet dan vertel je je verhaal en zeggen ze als ze alles heb en gehoord; dot zijn de voordelen en nadelen en wat kies je.

En ze kunnen ook de naam noteren zonder aangifte zodat als hij nog eens iets doet (bij iemand anders ofzo) ze het kunnen optellen of zo

Echt kut voor je

Anoniemekaasblok
Forum|alt.badge.img+1

Wat een mens!

Zo kan je toch niet zijn?!?!

Oke… sorry voor de uitbarsting maar…

Zeker aangifte doen én aan je ouders vertellen. Zij zullen heus niet boos worden want hij heeft je misbruikt, wat vele andere mensen ook hebben ervaren, misschien een familielid! En over de foto’s: daar kan je niks aan doen. Het in is voor jongeren lastig om hun in dat soort situaties is te houden. Hij zegt dan bijv: als jij je tieten stuurt, stuur ik me lul. En dan denk je: oeeehhh ja dat wil ik wel. En dan floep! Gestuurd en binnen een paar dagen kan iedereen het gezien hebben. Maar je kreeg geen foto terug….

Ik hoop dat dit heeft geholpen

Groetjes ​@Anoniemekaasblok 

j2000
Forum|alt.badge.img+1
  • De Kindertelefoon
  • May 4, 2025

Hoi ​@Sarahiscool 

Heel goed van je dat je dit vertelt! Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Sara (De Kindertelefoon) 

anoniemja
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • May 4, 2025

hey, wat vervelend!

ik denk dat je het best hierover kan praten met iemand die je vertrouwt. 

zoals: je ouders, je mentor of een vertrouwenspersoon op je school. dan kan je dit met hun bespreken. ik snap dat het ongemakkelijk kan zijn maar het is NIET JOU SCHULD! onthoud dat echt!

je kan dan met je ouders bvb aangifte doen, dat mag zeker in jou situatie. 

heb je bewijs van de appjes? dat is altijd nog handig als dat nodig is.

hopelijk heb je hier iets aan. houd ons op de hoogte!

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • May 4, 2025

Ja zeker doen als je het ziet zitten en ik zou iemand meenemen

Overleg ook even met je ouders en je kan ook eerst praten met de politie voor je aangifte doet dan vertel je je verhaal en zeggen ze als ze alles heb en gehoord; dot zijn de voordelen en nadelen en wat kies je.

En ze kunnen ook de naam noteren zonder aangifte zodat als hij nog eens iets doet (bij iemand anders ofzo) ze het kunnen optellen of zo

Echt kut voor je

Heel erg bedankt voor de reactie! Ik ga morgen denk ik met de politie praten. Lief dat je dit stuurt!

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • May 4, 2025

Wat een mens!

Zo kan je toch niet zijn?!?!

Oke… sorry voor de uitbarsting maar…

Zeker aangifte doen én aan je ouders vertellen. Zij zullen heus niet boos worden want hij heeft je misbruikt, wat vele andere mensen ook hebben ervaren, misschien een familielid! En over de foto’s: daar kan je niks aan doen. Het in is voor jongeren lastig om hun in dat soort situaties is te houden. Hij zegt dan bijv: als jij je tieten stuurt, stuur ik me lul. En dan denk je: oeeehhh ja dat wil ik wel. En dan floep! Gestuurd en binnen een paar dagen kan iedereen het gezien hebben. Maar je kreeg geen foto terug….

Ik hoop dat dit heeft geholpen

Groetjes ​@Anoniemekaasblok 

Hoi anoniemekaasblok! Bedankt voor de reactie en tip! Mijn ouders weten wel dat hij mij had misbruikt, maar niet van de foto’s. Ik ben bang dat als ik dat vertel dat ze wel boos gaan worden. 

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • May 4, 2025

hey, wat vervelend!

ik denk dat je het best hierover kan praten met iemand die je vertrouwt. 

zoals: je ouders, je mentor of een vertrouwenspersoon op je school. dan kan je dit met hun bespreken. ik snap dat het ongemakkelijk kan zijn maar het is NIET JOU SCHULD! onthoud dat echt!

je kan dan met je ouders bvb aangifte doen, dat mag zeker in jou situatie. 

heb je bewijs van de appjes? dat is altijd nog handig als dat nodig is.

hopelijk heb je hier iets aan. houd ons op de hoogte!

Hey! Bedankt voor de tips en reactie! Ik heb bewijs van de appjes ja. Ik ga proberen om er over te praten met iemand. Ik zou jullie op de hoogte houden als ik meer info heb!

Anonieme_uil123
Forum|alt.badge.img+1

Ja sowieso aangeven sterkte ermee