Moeite met relaties

  • 13 October 2023
  • 5 reacties
  • 89 Bekeken

Reputatie 5
Badge +1

Hey allemaal!

Ik (Jongen/14) ben al een tijdje single.
Ik heb last van sociale angst en onzekerheid. Mijn vorige relatie was toxic en hierdoor heb ik het gevoel dat ik ook meer moeite heb met het omgaan van meiden die ik aardig vind (Niet persé een crush ofz)
Ik heb ook weinig vrienden, maar ik ken wel een meisje waar ik super veel mee om kan. 
Soms twijfel ik aan mijn gevoelens voor haar, Ik zie haar vaak als een super goede vriendin. Maar soms denk ik eraan om haar uit te vragen.

Ik ben vaak heel clingy en ik wil graag vaak bij iemand zijn die om me geeft. Dit is vaak iets waardoor mensen me afwijzen (Ook als vrienden)
Met clingy bedoel ik altijd dichtbij zijn, en soms dat ik ook vaak knuffels ofzo zoek.
Ik heb het gevoel dat veel mensen me haten, ook om de dingen dat ik leuk vind om te doen. (Anime/manga lezen en kijken. Schrijven en planespotten)
Ik voel me ook best gehaat in de klas. Ik ben 14 en zit in de 2de. Ik ben een keertje blijven zitten omdat ik al mn hele leven moeite heb met cijfers en rekenen. En daar heb ik nu ook veel last van.
De meiden zeggen vaak dat ik te raar ben.

Er is 1 meisje waar ik heel close mee was. Ik dacht echt eraan om haar een keer mee te nemen naar een leuke plekje en haar te vertellen over mijn gemixte gevoelens over haar.. Alleen ik kreeg het gevoel dat ik de irritant of clingy was. En uiteindelijk ging ik steeds minder praten. En nu praat ik technisch gezien niet meer met haar. 
Dus dat was mijn gemiste kans. Soms ben ik blij omdat ze nu echt heel irritant en stom doet. Maar soms heb ik ook spijt omdat ze tegen mij toch wel echt een hele leuke en aardige meid was.

Ik vind mezelf lelijk. Mijn haar is een rotzooi. Ik heb zelf puisten waar ik me rot om voel (Niks helpt)
Ik ben super kort voor mijn leeftijd (1,55) en mijn lach is ook niet bepaald een mooie.

Anyways. Ik wou graag weten of meerdere mensen problemen zoals dit hebben?
Dat je jezelf irritant of clingy vind. En dat je echt moeite hebt met vriendschappen houden en uitbreiden.
Sociale angst ook bvb?
Ik zou graag willen weten over andere.

Ik heb trwns ook nog nooit gezoend ofzo, ik ben nooit zo ver gekomen,

Nou, als je hier bent gekomen. Bedankt voor je aandacht! Hopelijk krijg ik wat reacties.

Ik hoop dat je een fijne dag/avond hebt, Groetjes!


5 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Hey @JelleB,

Ik heb zelf niks met Anime, maar ik merk ook om me heen dat veel mensen dat haten,  maar waarom? Zij hoeven het toch niet leuk te vinden lijkt mij?

Je zou het met je mentor of een ander vertrouwenspersoon over kunnen hebben dat je je gehaat voelt in je klas, dat zou niet mogen.

Ik heb zelf ook puisten,  erg kut, maat je kan er niet veel aan doen. Je bent zo mooi als je bent, dus je hoeft jezelf niet lelijk te vinden. 

Ik vind sociale dingen vaak ook lastig dus met dat ben je zeker niet de enige!

Groetjes, @Monkeyboy08

Reputatie 5
Badge +1

Ik heb zelf niks met Anime, maar ik merk ook om me heen dat veel mensen dat haten,  maar waarom? Zij hoeven het toch niet leuk te vinden lijkt mij?

Je zou het met je mentor of een ander vertrouwenspersoon over kunnen hebben dat je je gehaat voelt in je klas, dat zou niet mogen.

Hey! 
Bedankt voor de reactie.

6 jaar geleden dacht ik ook raar over anime. Vooral omdat het “anders” was dan wat ik toen allemaal gevoed kreeg met cartoons en films etc.
Maar 5 jaar geleden toen ik 9 was had ik een best moeilijke tijd. Ik ben het toen gaan kijken en ben gelijk een grote fan geworden.
Ik heb het gevraagd aan een van mn vrienden en die zei dat hij het raar vind omdat het japans is en de style anders is. Maarja, ik snap het ook niet!

Het haat gevoel in de klas is niet super lang. Ik heb altijd al een beetje een raar gevoel gehad met veel van de meiden omdat er ook veel leugens rond gaan (In groep 7 ben ik uit de kast gekomen als BI. En sommige mensen vatte dat niet goed op) 
De mentor van vorig jaar deed er niks aan, en die van dit jaar heeft er weinig mee gedaan.
Hij vraagt steeds om mijn problemen (Depressie, sh problemen met 3de/4de klassers) en al die andere dingen die op magister staan over mij.
Maar er word nooit wat mee gedaan. Ik heb in mn 2 jaar echt al 10 gesprekjes gehad. 4 met alleen mn 1ste klas mentor, 2 met die van nu en 4 met die toen 3de klasser en 1ste klassen mentor. 
Er word zo vaak beloofd dat ze iets gaan doen, maar er is nooit wat uitgekomen.

Gelukkig zit ik op een kleine dorpjes school en heb ik nog 1 jaartje hier voordat ik naar een veeel grotere school in de stad moet. Hopelijk kan ik dan een beetje meer sociaal worden.

Anyways, tnx voor de reactie! Ik ben blij dat ik even kan venten lol. 
En ook blij om te weten dat ik niet de enige ben qua sociale probleempjes.

Fijne avond!

Hoi @JelleB ,

Ik ben zelf erg verlegen en heb daarom soms moeite om sociaal contact te krijgen.  Maar op dit moment gaat het wel prima, en ik ben minder verlegen dan vroeger (toen moest ik bv op scouting huilen omdat ik het gewoon zo spannend vond om met nieuwe mensen om te gaan) . En ik vind Anime niet raar hoor.

Hopelijk gaat het op je nieuwe school beter!

En je lijkt me trouwens aardig 🙂

Reputatie 5
Badge +1

Hoi @JelleB ,

Ik ben zelf erg verlegen en heb daarom soms moeite om sociaal contact te krijgen.  Maar op dit moment gaat het wel prima, en ik ben minder verlegen dan vroeger (toen moest ik bv op scouting huilen omdat ik het gewoon zo spannend vond om met nieuwe mensen om te gaan) .

Ik heb net als @Monkeyboy08 niks tegen anime en snap ook niet waarom sommige mensen dat wel zijn.

 

En je lijkt me trouwens aardig🙂



Hey @Jesse_6567 

Ik ben blij dat het beter gaat.
Ik zelf heb op schoolkamp ook zitten huilen gewoon omdat ik niet de mentale kracht had om veel om te gaan. Ik heb 3 uur in het hutje gezeten, mn ogen die brandde van de tranen en hooikoorts.
Uiteindelijk heb ik toch een super leuke 3 dagen gehad met veel gefeest en al die dingen.

Ik heb niet bepaald moeite om met mensen om te gaan. Maar moeite met mezelf te uiten, om mensen te laten blijven of om de volgende stap te zetten met iemand die ik leuk vind.

Ik ben gewoon blij dat ik inplaats van in mn kamer te zitten huilen en denken aan sh gewoon even op het forum kan praten met andere. 
Dat is veel beter dan snijden, stikken of een mental breakdown krijgen.

Fijne avond!

Dankjewel trouwens! Jij lijkt me ook aardig!

Ik ga nu afsluiten, wat lezen en slapen. Heb vandaag wel genoeg gedaan en ik ben helemaal klaar met de dag.
Welterusten!
 

Welterusten @JelleB ! 🙂

 

Reageer