Vraag

Moeilijke Vriendinnen vriendschap.

  • 20 June 2022
  • 1 reactie
  • 97 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1

Hoi! Hier is mijn verhaal! Het is heel lang maar ik zou heel erg graag geholpen willen worden! Het zijn allemaal geen echte namen!

Hallo ik ben Sara! En ik ben 13 jaar oud. Sinds ik 8 was is mijn leven veranderd. We waren naar het buitenland verhuisd. Daar hebben we 1,5 jaar gewoond.
Toen we terug kwamen in Nederland, hebben we al die jaren nooit een ECHT huis gehad. Alleen maar huur huizen. In het begin hadden we geen huis, dus gingen we bij familie slapen. Ik mis, een ECHT huis in mijn leven… we zijn op nog op zoek. Maar blijven voor 1 of 2 jaar nog even huren.

En ook op school is er veel aan de hand. Ik ben naar 5 basis scholen geweest, en ga nu naar de middel bare. In de 1ste (brugklas). Ik heb veel vrienden/ vriendinnen gemaakt. Maar had ook een paar vijanden. Op de middel bare, is echt ALLES veranderd. Alles was ineens kinderachtig, saai, enzovoort.

En TikTok en naar de stad, was nog het enige wat ze deden. Dat is dus, NIET mijn ding. Ik heb 1 ECHTE bestie! I die kende ik al van de laatste basis school! En nog een goede vriendin is J! Ik voelde me al gauw thuis. Maar ik moest wel heeeel erg wennen. Al gauw hebben I en ik elkaar al snel gevonden en zijn we echte vriendinnen geworden! En haar andere ‘vriendin' heeft ze soort van aan de kant geschoven. Later kwam J boven tafel. Toen werden we pas echt een vriendengroepje! Maar zoals het ook bekent staat. Een vrienden groep van 3 is erg lastig! Gelukkig zitten we met z’n drieën naast elkaar maar het is altijd lastig! De ene ‘Vriendin’ van I, S heeft dus een bestie, F. Dat bleef een tijdje zo. Tot vorige week. F heeft S soort van aan de kant gezet, net zoals I.

Die Woensdag middag hadden we een super leuke High Tea tijdens Engels! Maar helaas viel dat uit. Dus besloten we de cake maar met z’n vieren te eten. Donderdag, ging alles prima, nou, dat dacht ik. Alleen vrijdag moest ik wat uitprinten anders kreeg ik het niet af en dan krijg je een 1. Ik vroeg dus mijn Bestie om het uit te printen, dat had ze eerder gedaan dus ik dacht dat ze het prima vond. Alleen haar reactie op Whatsapp klonk voor mij een beetje raar. Alsof zij alles voor mij moest doen. Dus vroeg ik nog 3 keer of ze het ECHT oké vond. En ze zei ja. Dus alles ging goed en ik kreeg een 8. Maar de lessen daarna wilde ze niet met mij zitten. Alleen maar Met J en F. Met z’n drieën. Met F op mijn vaste plek. Dus ik ging maar ergens anders zitten (vond ik niet erg!) maar toen kwam S. Ze deed gwn normaal aardig tegen mij. Dus ik vond het niet erg. (Maar de rest blijkbaar wel. ) tijdens AK wilde ik op mijn normale plek zitten, toen zei J op eens. Nee maar eigenlijk ging F daar al zitten. Dus daar voelde ik me al buiten gesloten. Dus ging ik weer naast S.

Tijdens de pauze was mijn telefoon leeg. Dus mocht ik het van S opladen met haar oplader. Later tijdens de mentor les gingen we naar buiten een ijsje eten in het park. S mocht niet mee want ze moest nog wat doen voor een vak. Maar toen vroeg J waarom ik met S omging. Dat was natuurlijk logisch voor mij! Maar ik legde het alsnog netjes uit. Nou na de weekend op Maandag (Vandaag dus) wilde ik weten wat er aan de hand was. Maar ik kon ze nergens vinden. Dus besloot ik om een appje te sturen. (Ze negeerde me die ochtend ook al. ) en toen reageerde ze met dit: Sara srry maar de vriendschap tussen ons begint een beetje dood te gaan tussen ons vind ik dus ja srry. Dat deed echt heel veel pijn bij mij dus ik vroeg waarom? Ze antwoorde met: Je gebruikte me eigenlijk. Ik moest de heletijd dingen voor  je doen en uitprinten enzo. Toen begreep ik het helemaal niet meer! Ik vroeg nog of ze het oké vond om het uit te printen. Zonder te zeggen vond ze het de hele weekend het eigenlijk gebruik maken van haar! Maar dat zei ze niet. Ik vroeg waarom ze dat dan niet zei. Maar ze zei niets.

Na de les negeerde ze mij en ging weg… Nu heb ik wel vrienden (heel veel. )maar niet meer echt in de klas. Ik heb ook een Docent die met dit soort dingen (Sociale dingen ) omgaat. Maar na 10 gesprekken werkt het niet meer en ben je er gewoon klaar mee. Mijn vraag is: hoe moet ik hier mee omgaan? Hoe moet ik verder? En als ik iets moet zeggen tegen haar, Wat moet ik dan zeggen? Ik weet het echt niet meer… Met mijn ouders praten werkt voor mij ook niet echt. Zelfde geld voor een Vriendin of Mentor. Dit leek me wel iets om te proberen. Daarom ben ik hier nu. Op deze website. Ik hoop dat het mij verder kan helpen! 

Xxx Sara

 

De tekst is aangepast omdat deze in strijd was met forumregel 6. Plaats op het forum geen persoonsgegevens.


1 reactie

Badge

Vrienden komen en gaan, en uiteindelijk kan je anderen alleen verlaten of laten gaan. Ik denk dat je moet kijken met welke vrienden van je groep je nog wil omgaan en dat je die van het printen maar moet laten. Omdat je sowieso niet een vriendschap kunt hebben als er geen vertrouwen meer is (als is dat alleen van haar kant).

Ik hoop dat je hier iets aan hebt gehad :)

Reageer