Skip to main content

Mijn vriendje heeft het uitgemaakt, maar is het echt uit?

• May 30, 2025
  • 2 reacties
  • 64 Bekeken

FishFursona
Forum|alt.badge.img+1

Het volledige verhaal is een heel stuk langer, maar dit is vrij kort samengevat;

Mijn vriendje (homoseksuele relatie)  van 3 maanden heeft het voor de tweede keer uitgemaakt omdat hij voelt dat ik “een te grote verantwoordelijkheid” voor hem ben. Mede omdat ik niet bij hem thuis mag komen door mijn religieuze ouders* (vooral vader) die constant ruzie met me hebben en elk deel van mijn leven controleren, en daardoor voelt hij zich ook beperkt in onze relatie en moeten we best vaak op onze hoede zijn. Ook heb ik bvb al 6 maanden geen smartphone en geen toegang tot het internet op mijn kamer..

(*Ik heb al in een traject gezeten met Veiligthuis en momenteel nu met Youké en heb in oktober 3 maanden van huis gewoond. Ik ben teruggegaan naar mijn ouders door valse beloftes maar heb eerlijk gezegd best spijt van die keuze. Ik wil mijn vrijheid kiezen boven hen, maar nu is het te laat omdat er ''Geen gevaar meer is'’ dat ik fysiek word mishandeld.)

Dit gebeurde nadat we eerder "dingen" hadden gedaan in een toilet. Hij wilde opeens stoppen toen hij klaar was, waardoor ik onder zijn spul werd achtergelaten en me best walgelijk en gebruikt voelde, zelfs al was ik degene die het voorstelde om het toen te doen. Toen we samen naar huis fietste vertelde hij me dat hij het wou uitmaken. Wel wou hij het misschien opnieuw wilde proberen als dat goed voelt voor hem en als het nog kon wou hij nog wel samen met me wou zijn. Maar niet op deze manier. Maar ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken en hoe ik dit kan bereiken. Ik heb hem gevraagd of hij niet met iemand anders samen is tegen die tijd en hij beweerde dat nu niet te willen, maar die mogelijkheid ook niet uit te willen sluiten in de toekomst.

Hij had het al 1 keer eerder '’Uitgemaakt'’ ongeveer een maand geleden na een klein drama door mijn vader, maar nog geen 2 dagen later kuste hij me en waren we uiteindelijk weer samen. En ook al gaf hij de laatste tijd niet om mijn gevoelens, vroeg hij er niet naar en kreeg ik weinig aandacht, wil ik hem toch echt niet kwijt en ik ben bang dat hij iemand anders vindt voordat het voor hem weer veilig voelt om bij mij te zijn.

Ik voel nog steeds dingen voor hem en hij is ook mijn eerste in-real life relatie en de enige persoon die mij gewaardeerd liet voelen. Ik mis gewoon hoe hij was en wil dat terug. Wat kan ik doen om weer samen met hem te zijn? Is het echt over-over? We hebben best nog wat contact en ik hoop hem te vragen om iets samen te doen in het weekend, maar ik ben best bang om hem dingen te vragen omdat hij me soms gewoon negeert en ik wil geen druk op hem zetten. Hier update ik nog over :P

Alvast bedankt voor jullie reactie <3

2 reacties

Mina2
Forum|alt.badge.img
  • De Kindertelefoon
  • May 31, 2025

Hoi ​@FishFursona,

Wat goed en moedig dat je je verhaal deelt.  Je zit best in een lastige situatie zien we en je hebt best dilemma's. Je kunt ook altijd met De Kindertelefoon bellen, elke dag van 11:00 tot 21.00 uur (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal verder wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. 

Veel sterkte!

Groetjes,

Mina van de Kindertelefoon

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • June 1, 2025

Heyy klinkt moelijk. Probeer er over heen te gaan.  ik weet het is moelijk maar je komt er wel. alles op zijn tijd.

sterkte <3 

hugs from shuu x