Mijn vriendin maakt het uit (na 1 ruzie)

  • 12 June 2018
  • 1 reactie
  • 137 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi...
Gisteren gebeurde er iets waar ik totaal niet blij mee ben. Ik had een hele lieve vriendin (A) die ook nog eens uit mn beste vriendengroep kwam. Iemand anders uit de groep (B) heeft wel is ruzie met haar (zij zijn exen van elkaar) en zoals altijd, probeer ik helpen met op te lossen en ga ik veels te ver. Ik probeerde ervoor te zorgen dat ze nou eindelijk eens sorry tegen elkaar zouden zeggen. Uiteindelijk hebben ze dat wel gedaan, alleen het was meer een betekenisloze sorry. Ik had tegen B ook gezegd, die eerst geen sorry wilde zeggen, dat als A geen sorry wilde zeggen, ik het met haar zou uitmaken. Zo veel vertrouwen had ik in haar dat ze dat zou doen. Wat bleek, ze wilde toch geen sorry zeggen!
Toen het weer eenmaal goed zat was A boos op me. Ze was boos dat ik het gelijk wilde uitmaken als ze geen sorry had gezegd. Ik weet dat ik fout zat en heb heel veel mijn excuses aangeboden. (Ik had bij B ook nog 'gedreigd' om in mijn vinger te knippen, wat dat heb ik voor mijn vrienden over). Ik zei dat het me speet heel veel, ik zou alles doen om het goed te maken, ik vroeg om vergeven te worden.
Maar, wat zegt A, nu zit zij er aan te denken om het uit te maken. Met de rede dat "als ze niet eens haar eigen ruzies op kan lossen, het niet werkt." TUURLIJK MAG DAT! Ik bood toch mijn excuses aan! Ik zou het nooit meer doen! Maar ze maakte het 10 minuten later alweer uit.
Wat ook enorm hypocriet van haar is (ben ik zelf trouwens ook) is dat ze mij verwijt dat ik te snel een beslissing maakte (door het uit te maken als ze geen sorry wilde zeggen), ondanks dat ik het terugtrok. En dan maakt ze zelf te snel een beslissing door het uit te maken! En zij trekt zich niet terug. (Trouwens, ze vond de afstand ook een beetje vervelend (we wonen bijna 200km van elkaar)

Eerst was ik heel verdrietig. Dat duurde een uur. Daarna voelde ik even niks meer. Ik heb al mijn statussen veranderd weetjewel, een nieuwe pf, etc. Ik was even weer blij dat het uit was. Ik wilde nooit meer een relatie aangaan omdat dat het niet waard zou zijn. Totdat ik 's avonds naar bed ging. Ik voelde me helemaal leeg. Geen verdriet, geen blijdschap, helemaal niks. A is ook uit de vriendengroep gestapt (hoewel ik verwacht dat ze weer terugkomt; dit gebeurd wel vaker), omdat we haar 'half depressief' zouden maken.

Nu schrijf ik dat om 06:09 in de ochtend na de dag dat het gebeurd is. Ik wil haar weer terug. Ik zou haar kunnen vergeven, als ze mij ook vergeeft. Ik hou nogsteeds van haar. Alleen hebben we gisteren tegen elkaar gezegd dat we er allebei binnen een dag overheen zouden komen. Ik denk dat dat voor mij toch niet het geval is. Moet ik dat tegen haar zeggen? Ik weet dat ik een fout heb gemaakt en veels te ver ben gegaan met het bemoeien. Maar ik bood in ieder geval mijn excuses aan. Ik hoop dat ze me terug wilt. Ik vind het eerlijk gezegd een beetje raar/dom van A dat ze het gelijk uitmaakt na 1 ruzie. Ruzie hoort bij een relatie! Als je elke relatie na 1 ruzie stopt, dan kom je nergens.

Ik heb het al met mijn ouders besproken. Ze hebben niet echt tips gegeven, meer hun mening. Dat hielp niet heel veel.


Alsjeblieft, reageer wanneer je kan. Ik weet niet meer wat ik moet doen.
Kirito 😞

1 reactie

"Alsjeblieft, reageer wanneer je kan."
Door die wens zit je nu opgescheept met mijn reactie.

Gun het de tijd die het nodig heeft , tijd heelt namelijk alle wonden.
Heb het er pas weer over wanneer jij weet dat je er rustig over kunt praten en wanneer jij merkt dat zij daar ook klaar voor is.
Neem het initiatief en laat zien dat jij bereid bent om het goed te maken.
Als jij laat zien dat jij de schuld op jou wilt nemen, dan zal zij misschien tot het besef komen dat ook zij verkeerd handelde.

Misschien heb je daar iets aan.

Reageer