Skip to main content

Mijn vriendin is bi en ik ben bang dat ze een crush op me heeft

  • 22 June 2024
  • 3 reacties
  • 93 Bekeken

Hoi! 
Ik was vandaag naar een festival geweest met mijn vriendin, ze zit in mijn klas en ik ben echt sinds de eerste dag al besties met haar.

Laats zei ze dus dat ze BI was en ik ben dan altijd bang dat hij/ zij gelijk een crush op me heeft! 

Maar na dat festival gingen we nog ff naar mijn huis en ze kwam voor het eerst bij mij. Ik zat op mijn bed en zij zat naast me, toen ging ze liggen, nou niet zo erg hoor, maar ze kwam wel heel dichtbij. Toen ben ik verplaatst verderweg en ze kwam weer dichterbij. 

Toen zei ik “Ik ga ff naar de wc” dus ik liep weg en toen ik terug kwam ging ik maar op mijn bureaustoel zitten, toen was het nog best gezelling hoor!

*Weet iemand wat ik moet doen?, ik ben str8 en zij niet..*

XXX J

3 reacties

Reputatie 4
Badge +1

Heeey

Wat een moeilijke situatie voor je! Het belangrijkste is om open en eerlijk te zijn, maar ook respectvol naar haar toe.

Praat met haar over hoe je je voelt en dat je haar vriendschap waardeert. Het is oké om grenzen aan te geven als je je ongemakkelijk voelt. Probeer een gesprek aan te gaan waarin je duidelijk maakt dat je haar steunt als vriendin, maar dat je romantische gevoelens niet wederzijds zijn vanwege je seksuele oriëntatie. 

Als je merkt dat ze fysiek te dichtbij komt en je daar ongemakkelijk van wordt, probeer dan subtiel meer ruimte tussen jullie beiden te houden. Bijvoorbeeld door een andere zitplaats te kiezen of door je positie te veranderen. 

Zorg voor afleidingen die helpen om de situatie minder intiem te maken. Bijvoorbeeld door samen iets actiefs te gaan doen, zoals een film kijken of een spel spelen, waarbij er minder nadruk ligt op persoonlijke interactie. Benadruk regelmatig dat je de vriendschap waardeert en dat je haar graag als vriendin hebt. Dit kan helpen om duidelijk te maken dat je haar gevoelens respecteert, maar dat je niet op dezelfde manier voor haar voelt. 

Als het onderwerp zich natuurlijk voordoet, kun je subtiel een gesprek beginnen over relaties, seksualiteit of persoonlijke grenzen. Dit kan een manier zijn om te laten blijken dat je begrip hebt voor haar gevoelens, terwijl je ook je eigen standpunt duidelijk maakt. Als de situatie complex wordt of als je hulp nodig hebt bij het omgaan met de gevoelens van je vriendin, zoek dan steun bij een vertrouwenspersoon zoals een andere vriend(in), een familielid of een counselor. Heel veel succes ermee!

xx

Reputatie 5
Badge +4

Hee, ik zou tegen haar zeggen dat je geen gevoelens voor haar hebt. En dat je op jongens valt, als ze dit vaker doet dat ze zo dichtbij komt zou ik zeggen dat je er niet prettig voelt als zij dat doet. En hopelijk heeft ze hier begrip voor. Ik hoop dat zij zelf ook door heeft dat jij geen gevoelens heb voor haar en dat uit zicht zelf  hier mee stopt. 

ik hoop dat dit je helpt:) 

Reputatie 7
Badge +4

Hoiii,

Wees gewoon eerlijk en zeg dat je dat fijn vindt op een respectvolle manier. Ik denk dat zij dat ook wel zal begrijpen.

Liefs, justGhast

Reageer