Hallo, ik schrijf hier voor eerst dus hopelijk leg ik het goed uit, het is wel een heel lang verhaal sorry daarvoor:
Ik heb dus een beste vriendin en zij heeft sinds kort een relatie met een jongen die in een andere klas zit en ook wat ouder is
ik wist niet dat zij hem leuk vond, want als we het over hem hadden praten we alleen slecht over hem omdat hij geen goede jongen is (hij pest vaak kinderen, in zijn klas maar ook andere mensen dan roept hij hun en dan zegt hij nare dingen over hun of laat hij hun schrikken en lacht zijn vriendengroep die kinderen uit ,hij is gewoon een slechte persoon)
een paar dagen geleden kreeg ik de horen van een meisje dat mijn vriendin een relatie heeft met die jongen
ik was heel teleurgesteld en boos omdat ze niks zei en ik ben haar beste vriendin
toen ik het aan haar vroeg zei ze dat ze het niet had verteld omdat ze weet hoe ik over hem denk aan de ene kant begrijp ik haar wel maar hij is gwn een slechte jongen
zij zei dat hij is veranderd nadat ze een relatie kregen en ik zei toen dat ik hem een kans wil geven
ik wil het dus echt zien of dat waar is of niet
alleen in de pauzes was ze altijd bij hem en als ik daar naar toe liep zei ze dat ze alleen wilt zijn met hem (prima als zij bij hem wilt zijn maar ze was alle pauzes bij hem) ik kon dus niet goed zien of hij verandert was of niet (ik had eerder dus nooit met hem gepraat) uit eindelijk vroeg ze of ik die vrijdag samen een ijsje wou eten met hem erbij hij zou ook vrienden uitnodigen
ik was best wel nerveus maar dit zou mijn kans zijn om te kijken of hij goed was
nou dat was hij dus niet hij was gewoon echt een sukkel we zaten voor de ijssalon en hun begonnen met grapjes maken over alle mensen , geluiden maken een best wel volle vrouw liep langs ons en hun begonnen varkens geluiden te maken :( je kon aan mijn vriendin gezicht zien dat ze het ook niet leuk vond maar zei niks en toen hij naar haar keek lachte ze
toen we klaar waren zeiden we gedag en liep ik met mijn vriendin naar haar huis het was stil en toen zei ik wat ik over hem vond dat hij nog steeds een pester is en dat er niks was veranderd ik dacht dat ze zou zeggen dat ik gelijk had maar nee ze was opeens boos en zei dat ik gewoon jaloers was dat zij een vriendje had en ik niet
toen was ik boos en zei ik dat ik helemaal geen vriendje wil en vooral niet een sukkel net als hem
toen liep ze boos weg en ik ook we praten al een tijdje niet meer
ik heb nog wel een andere vriendin maar ik mis wel mijn beste vriendin
ze heeft nog steeds een relatie met die jongen en hangt alleen maar met zijn vriendengroep en nu is ze ook gemeen tegen andere kinden en doet ze haar best niet meer voor school
ik ben heel verdrietig want ik herken haar niet meer
nu is mijn vraag moet ik proberen onze vriendschap te redden of moet ik haar maar laten gaan?
(haar moeder had een keer met mij gepraat en zei dat ze de relatie ook niet goed vindt maar verder niks kan doen ze gaat hem toch dan stiekem bezoeken)
(ik denk ook dat ik niks kan zeggen tegen de mentor want wat gaat hij doen hij kan geen relatie stoppen)