Skip to main content

Hoi, ik ben een meisje van 14 jaar en heb al 3 jaar een vriendje. Ik woon bij hem omdat mijn ouders zijn overleden. We slapen soms in hetzelfde bed. Hij heeft nu al meerdere keren gevraagt op ik seks wou hebben met hem maar ik weet niet of ik er al klaar voor ben. Heeft iemand tips hoe ik daar mee moet omgaan?

Je zal voor jezelf moeten bepalen of je er wel of niet klaar voor bent. Als je dat wel bent is het hartstikke leuk en kan je gaan experimenteren enzo; als je dat niet bent is dat ook helemaal prima, ontdek op je eigen tempo, alles op z’n tijd.

Ik hoop dat je vriendje niet te veel pusht. Het kan zijn dat hij het al heel graag wil (dat heeft simpelweg te maken met de puberteit (van jongens)) maar hij zal nu eenmaal geduld moeten hebben als jij er nog niet klaar voor bent. Dat kan hij je en moet je jezelf niet kwalijk nemen.

Je kan ook rustig opbouwen. Je hoeft niet gelijk volledig los te gaan met penetratie en alles; samen masturberen kan een goed begin zijn. Als jullie wel echt seks gaan hebben is het wel zo verstandig als je je van tevoren even inleest wat betreft voorbehoedsmiddelen e.d. maar daar kunnen andere topics op het forum je misschien ook wel bij helpen. Succes!


Niet doen als je er niet klaar voor bent. Das t enige wat ik je echt kan vertellen. Je moet het echt zelf bepalen.


Heyy,

als eerst wou ik even zeggen dat je echt heel sterk bent! Je ouders die zijn overleden dat is erg heftig!

maar wat mooi dat je in fijne relatie zit, ik zou als je er nog niet klaar voor bent dat gewoon zeggen, als hij een goede vriend is zal hij dat begrijpen en respecteren. En als je het nog niet weet zou je misschien kleine dingen kunnen proberen en als dat niet goed voelt of tegen je gevoel in gaat kan je je grenzen aangeven en zeggen dat je nog niet ready bent.

ik hoop dat ik je heb kunnen helpen!

 


Reageer