Skip to main content
Vraag

Mijn vriend wil altijd anderen meenemen naar de Efteling, wat moet ik doen?

• September 2, 2025
  • 2 reacties
  • 70 Bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Hoi allemaal,

Ik vroeg laatst aan een vriend of hij met mij naar de Efteling wilde. Hij zei meteen: “ja, leuk!”. Maar daarna vroeg hij of er nog twee andere jongens mee mochten (het zijn broers, ik ken ze wel, maar we hebben geen goede band).

We hebben allemaal een abonnement, dus dat is handig. Alleen… ik wilde eigenlijk gewoon met hem samen gaan. Toen hij vroeg of die andere twee ook mee mochten, zei ik dat ik een feestje had (wat ook zo was, maar ik was eigenlijk van plan om dat over te slaan voor de Efteling). Omdat ik dat zei, zijn ze met z’n drieën gegaan, zonder mij.

Nu zit ik ermee: wat als hij de volgende keer weer vraagt of die twee mee mogen? Ik wil niet telkens een smoes verzinnen, want dat gaat opvallen. Maar ik wil ook niet bot overkomen door te zeggen dat ik liever zonder hen ga.

Hebben jullie tips hoe ik hiermee om kan gaan?

Alvast bedankt!

2 reacties

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • September 2, 2025

Is het je vriendje of gewoon een vriend?  Als het je vriendje is zal hij wel begrijpen dat je alleen met hem wilt gaan.

Als het gewoon een vriend zonder meer is, denk ik dat je maar moet aanvaarden dat hij ook anderen uitnodigt om mee te gaan.  Erover praten en zeggen dat je hem liever alleen hebt, is misschien wat opdringerig en bezitterig.

Forum|alt.badge.img+1

@Diana het is gewoon een vriend van mij. Ik vind het gewoon jammer dat ik nou misschien minder vaak met hem naar de Efteling kan. 😊