Vraag

Mijn vriend en ik willen een kindje

  • 18 February 2021
  • 4 reacties
  • 226 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi ik ben Lot 17 jaar en ik heb al 2 jaar een relatie met mijn vriend we willen allebei graag een kindje ik werk zelf 20 uur per week en loop 2 dagen in de week stage heb ook online les. Ik wil vertellen aan me moeder dat ik nu al een kindje wil maar weet niet hoe zij er over staat. En of ze het zou accepteren… hoe zou ik dit het best kunnen vertellen? En is het wel slim om nu al een kindje te nemen We hebben thuis nog een kamer over dus het kindje heeft dan wel zijn/haar eigen kamer… zelf heb ik ook al behoorlijk gespaart en ben ik nog steeds volop bezig met geld verdienen en werken eerlijk gezegt laat ik school een beetje links liggen omdat ik toch niets leer via online les….

Om alles even samen te vatten ik wil graag een kindje samen met mijn vriend we hebben er plek voor maar ik weet niet of me moeder er wel zo blij mee zou zijn wat raden jullie me aan?

 

Groetjes,

 

Lot


4 reacties

als je het echt graag wilt moet je het doen. tevens denk ik dat je beter even kan wachten todat je wat ouder bent, maar het is jouw keuze dus jij beslist!

Hey Lot!

Wij (mijn vriendin en ik) zijn ook allebei 17, dus ik denk dat we goed met je mee kunnen leven. 
Laten we even starten bij het eerste punt; hoe lief kinderen ook zijn, waarom zou je jezelf er nu al aan binden? Jullie hebben alle tijd voor kinderen, we zitten net in de leeftijd om te feesten, alles uit te proberen en vooral jezelf te leren kennen. Met zo'n grote verantwoordelijkheid lijkt me dat best lastig.

 

Geniet nog even van je vrijheid en jong zijn. Oud en wijs kan altijd nog :blush:

 

Mocht je het niet met ons eens zijn is het misschien een plan om in ieder geval het gesprek aan te gaan met je moeder. 

 

Met vriendelijke groetjes

 

Maud & Rob

 

Reputatie 7
Badge +19

Ik zou nog geen kindje nemen, Je bent 17. Je kan dan bijna al je vrijheden wel vergeten. Daarnaast is het toch wel handig om je diploma te halen. Je bent wss ook nog leerplichtig.

hey hey!

een vriendin was ook zwanger toen ze 17 was en heeft nu ook een kindje (ze is nu 18) ze had het ook heel moeilijk daarmee en heeft nu bijna geen vrije tijd meer, het is natuurlijk wel leuk om een kindje te hebben maar net zoals ik zeg je hebt heel weinig vrije tijd, en je moet ook denken aan je studie/werk. ik zou zelf wel een beetje om je studie denken omdat je daar later meer werk mee kan krijgen.

ik denk eerlijk gezegd (uit ervaring van mijn vriendin) dar je toch even moet wachten tot je wat ouder bent. het blijft altijd jullie besluit! maar dit is hoe ik erover denk :)

 

liefs, irma

Reageer