Vraag

Mijn relatie met mijn vriend

  • 19 May 2022
  • 1 reactie
  • 56 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo, 

Ik en mijn vriend zijn al een tijdje uit elkaar, ongeveer 2 maanden. Ongeveer 2-3 weken van die tijd hebben wij elkaar helemaal niet gesproken. Ik weet van mezelf dat ik hem altijd al terug wil en daar deed ik dan ook me best voor. ik kreeg weer contact met hem en ik merkte dat het steeds beter ging en we dus weer contact kregen. Nu het zo goed gaat begin ik er aan te twijfelen. Mijn vriend is namelijk erg jaloers en verbied mij wel eens dingen, ik begrijp dit dan wel maar ik vind het niet leuk. Omdat ik hem dan ook dingen ga verbieden. Voor de rest ben ik nog steeds super verliefd op hem en is hij alles voor mij. Zo zouden we eigenlijk op vakantie gaan in de zomer vakantie etc. Ik vind alles leuk aan hem maar 1 ding niet en dat is zijn jaloersheid. ik heb hem vaker verteld dat hij daar iets aan moet doen. dit heeft hij niet helemaal serieus genomen omdat ik het moeilijk vind om het dan ook echt serieus tegen hem te vertellen. Aan de ene kant wil ik heel graag met hem door en die vakantie voortzetten. Aan de andere kant wil ik niet dat hij me weer dingen verbied. we hebben op dit moment dan ook nog niet officieel iets. maar als het zo door gaat als nu gaat dat wel weer komen! ook heb ik een goede band met zijn familie en kom ik daar graag en hij graag bij mij. Is er iemand die me kan helpen? 

Alvast bedankt voor jullie reacties,


1 reactie

-onnodige quote verwijderd- 

hey!

 

Knap dat je je niet laat gebruiken door zijn jaloezie. Ik vind het niet gezond klinken dat jij niet dingen mag doen omdat híj zich op een manier voelt. Goed dus dat je je grens hier stelt.

Ik denk dat het belangrijk is dat je het er toch met hem over probeert te hebben. je kunt hem vertellen dat je snapt dat hij jaloers is, maar hij los van dat gevoel wel met met zijn hoofd en hart weet dat jij van hem houdt, en dus niks geks zal doen.  Dat kun je hem beloven en vertellen, en hij hoort jou te vertrouwen. Jij bent net zo belangrijk als hij in de relatie, leg hem uit dat jij dit verbieden van hem niet wilt want dat is je goed recht.

 

Ook al leg je dit rustig uit, dan kan alsnog de uitkomst niet positief zijn. Vertrouwen is iets ingewikkelds en jij kunt maar zoveel doen als praten en hem terug vertrouwen. misschien is hij eerder wel pijn gedaan in een relatie, dat hij daarom vertrouwen lastig vindt? probeer hem goed te snappen en te vragen of hij weer waar dit gevoel vandaan komt.

 

Wellicht helpt dit alsnog niet en verandert hij niks. Dan moet je voorjezelf bedenken of de relatie je gelukkig genoeg maakt om door te gaan, ook al doet hij zo vervelend soms. Ik zou het niet toetstaan dat iemand die zo veel van me houdt me zo zou behandelen, maar die grens mag jij bepalen. 

 

onthoudt dat jij niet hem nodig hebt om gelukkig te zijn, jíj bent verantwoordelijk voor jouw geluk. je bent niet van hem afhankelijk en mag altijd voor jezelf kiezen.

 

heel veel succes, hopelijk luistert hij naar je en kunnen jullie een middenweg vinden.

 

het komt allemaal goed, dat beloof ik. ook als je als vrienden samen op vakantie gaat:)

Reageer