hey ik ben een meisje van 17 en ik heb nu een half jaar een relatie met mijn vriend. Daarvoor vonden we elkaar ± ook al 4 maanden leuk. Ik zit alleen een beetje ergens mee. Ik hou heel erg van hem en hij van mij, we zijn samen gelukkig en willen dit het liefst ons leven lang. Alleen met 1 ding zit ik heel erg. Hij is geen prater en ik wel. Als ik ergens mee zit (ook al gat dit om mijzelf en hoe ik in mijn vel zit) wil ik hier diepgaand over kunnen praten alleen hij kan dit niet. Hij zegt dat er oprecht niks in zijn hoofd op komt om te zeggen. Ik neem hem dit niet kwalijk omdat niet iedereen hetzelfde in elkaar zit maar dat neemt niet weg dat dat mij veel pijn doet aangezien ik dit wel echt nodig heb. Wat moet ik nu? Ik moet er namelijk niet aan denken om hem te verliezen want hij brengt mij zoveel geluk en ik heb het gevoel alsof we bij elkaar horen. Laatst zaten we op een punt dat we huilend in elkaar armen lagen omdat we niet wisten wat we moesten omdat we zoveel van elkaar houden en om elkaar geven alleen dat hij mij op dat vlak niet kan geven wat ik nodig heb en hij vind het ook heel vervelend dat hij mij daarmee x op x pijn doet. Ik heb toen tegen hem gezegd dat we het gewoon nog gaan proberen en zo verder gaan als het nu gaat in onze relatie en geen gekke break ofzo. Alleen ik heb niet het idee dat hij daarin kan veranderen omdat dit al zo is vanaf moment 1 en er nogsteeds geen verandering plaats vind en dit wel al een issue is sinds dat we een relatie hebben. Iemand tips?
Wat een rot situatie heb jij zeg. Het is namelijk voor veel mensen ontzettend pijnlijk om door te hebben dat ze erg verschillen van hun relatie terwijl jullie super veel van elkaar houden. Dat hij daardoor niet alles kan geven wat je nodig hebt is natuurlijk best lastig. Bespreek dit goed met elkaar, dan kan je samen ergens komen waar jullie beide te vreden zijn. Ik hoor je ook zeggen dat je hoopt dat hij snel verandert. Helaas gaat dat niet zo maar, dit hoort kennelijk bij zijn karakter en als mens is het heel moeilijk jezelf te veranderen. Geef hem dus echt even de tijd. Als je echt merkt dat het echt niet gaat en dat je er echt aan ten onder gaat dan kan je proberen iemand anders te zoeken zoals een vriend of vriendin waar je echt je hart even kan luchten en blijf vooral in gesprek met elkaar.
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.