Skip to main content

ik had dus best wel lang geleden een relatie met een meisje R R sloeg me altijd en deed dingen bij me die niet fijn waren we waren 2 maanden samen en toen is het uitgegaan nu heb ik 7 maanden verkering met mijn vriendin B en ze is super lief vandaag was ik naar R toe gegaan om haar vriend te ontmoeten en toen heeft ze een boek voor me gekocht om  het goed te maken met me. ik weet dat dat het natuurlijk niet goed maakt maar ik denk nu dat ik nog steeds gevoelens voor haar heb wat dus echt niet normaal is mijn vriendin B zei al dat ik misschien het stockholm syndroom heb ik weet niet echt goed wat ik nu moet doen

 

 

 

 

 

struggle 2:

ik ben dus non binair weten jullie gender neutral pronouns in het nederlands in het engels gebruik ik they/them en waar dat niet geaccepteerd word he/him 

( deel vd tekst verwijderd ivm anonimiteit )

Hey camden

 

Je ex heeft je regelmatig gekwetst, en probeerde het recent goed te maken door je een boek cadeau te doen. Je denkt nog gevoelens voor je ex te hebben, ondanks dat ze je pijn gedaan heeft. 

 

Dat kan prima, dat je gevoelens hebt voor iemand waar je geen gevoelens voor “wilt” hebben. Gevoelens zijn namelijk geen kwestie van willen; ze overkomen je gewoon. Daarom kan het ook extra pijn doen wanneer iemand waar je gevoelens voor hebt, je pijn doet. 

 

Hoe voelen de gevoelens voor je ex ten opzichte van die voor je huidige vriendin? Zijn de gevoelens voor je huidige vriendin sterker of zwakker? In ieder geval goed dat jullie hier over lijken te kunnen praten, je vriendin en jij. 

 

Qua gender neutrale pronouns in het Nederlands gebruik ik weleens hen/hun. Of dat grammaticaal helemaal correct is weet ik niet, maar als jij je er prettiger bij voelt, kan je je omgeving vragen om hen/hun pronouns voor je te gebruiken :slight_smile:

 

Gr. Kenshin


Reageer