Skip to main content

Hi ik heb een vraag over mijn beste vriendin, ze is 15 jaar oud en heeft een vriendje van 16.  
Ik was eerst erg blij voor haar dat ze een vriendje had maar ik vond het wel jammer dat we bijna niet meer afspraken. Ze spreekt bijna elke dag met hem af en sinds ze verkering met hem heeft heeft ze naast mij ook bijna geen vrienden meer. Opzich nog niks om me druk over te maken, het is haar eerste vriendje en ze is gewoon stapel verliefd. Het probleem begon wanneer ik via andere te weten kwam dat hij naaktfoto’s van hun heeft zitten doorsturen en dat ze blijkbaar ook al was ontmaagd door hem en ze heeft me niks hierover verteld. Ik weet niet precies om wat voor foto’s het gaat en of ze er van afweet maar dit alles klinkt niet echt als haar. Ik ken haar al mijn hele leven maar sinds ze met hem is is ze erg veranderd. Ze kleed zich ook veel bloter en ze praat anders en ze gedraagt zich anders.

Ik wil graag zo’n goed mogelijke vriendin zijn maar ik weet niet wat ik moet doen. Ze is super verliefd op hem dus ik ben bang dat ze boos op me zal worden als ik haar vertel hoe ik me voel over hem maar aan de andere kant zou ze een jaar geleden denk ik hebben gewild dat ik het zou hebben gedaan en haar zou hebben gewaarschuwd of zo.

Ik weet echt niet wat ik moet doen. Heeft een van jullie een idee?

 

 

Hi Chris,

Als het een goede vriendin is, kan je gewoon eerlijk zijn en vertellen hoe jij erover denkt. Het kan zijn dat ze boos wordt, maar accepteer die reactie en geef het tijd. Misschien ziet zij na een tijdje in wat je bedoelt.

 


Thanks voor je reactie dit had ik echt nodig 💕


Ik denk dat als ze zo verliefd is dat ze niet echt meer met haar oude vrienden omgaat, het beter is dat je zorgen met haar deelt maar op een manier waaruit blijkt dat je je gewoon zorgen maakt. Sommige mensen denken dan niet meer normaal na en moeten echt wakker geschud worden. Maar wat je ook doet, het leven gaat door en het komt vast goed.

Succes!!!


Super bedankt voor je reactie 💕


Hoi @Chris2006 ,

wat vervelend dat ze bijna geen tijd meer voor je heeft! Het beste wat je zou kunnen doen is het er wel met je vriendin over hebben. Misschien beseft ze dan dat ze nogal veel tijd aan hem besteed en niet zoveel aan jou. Ik heb ook in zo’n periode gezeten met mijn eigen vriendin en juist doordat we hebben gepraat is het goed gekomen. We voelden ons na het gesprek veel beter en onze vriendschap is er juist beter door geworden. Dus gewoon vertellen wat je voelt en wat je dwarszit. Alleen echte vriendinnen luisteren naar elkaar.

succses! @Isabellie 


Reageer