meisje uit mijn klas leuk

  • 24 April 2024
  • 3 reacties
  • 23 Bekeken

Badge

hallo

ik ben een jongen van 15 en ik vindt een meisje uit mijn klas leuk.

ik durf zelf niet de eerste stap te zetten, vooral niet door bijvoorbeeld dichterbij haar te gaan zitten in de klas. (dit zou een beetje raar zijn aangezien iedereen altijd met zijn/haar vriendengroepje in de klas bij elkaar zit). zelfs al wil het toeval dat we bij elkaar in de buurt zitten, weet ik nog niet wat ik ermee moet.

ik ben zelf te verlegen om een stap te maken, maar ik zou wel graag een keertje gewoon een gesprek met haar alleen willen hebben. zij zit namelijk ook altijd naast haar vriendin, en ik ben bang dat zij mij raar gaan vinden als ik ineens het gesprek begin. ik ben opzich best zelfverzekerd, maar ook realistisch; ik ben nou niet bepaald de meest aantrekkelijke jongen

hoe nu verder? ik ben bang dat als ik haar een berichtje stuur of haar toevoeg op snap dat ik dan ook raar aangekeken wordt. 

ik heb wel een verzoek gestuurd op insta maar die is (nog) niet geaccepteerd

zijn er andere dingen die ik kan doen?

 


3 reacties

Badge

Hey!

Kijk, dit soort dingen zijn altijd doodeng, en ik ben daar zeker niet de beste mee. Maar het is vaak fijn om een beetje een idee te krijgen van hoe zij jou ziet. Je zou gewoon is kunnen beginnen met haar  een keertje een compliment te geven ofzo, gewoon iets casuals als “hey leuk shirt heb je aan”. Zoiets. Vaak vind je dan (als het een beetje klikt) na een tijdje een soort gemeenschappelijke interesse zoals bijvoorbeeld een bepaalde muzikant (ik draag bv heel vaak band shirts, als iemand dan daar ook naar luistert heb je gelijk iets om over te praten).

En verder: wees vooral niet te bang dat ze je raar gaat vinden; vaak valt dat echt heel erg mee en houd het  je alleen maar tegen. Is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan, i know, maar probeer je daar gewoon bewust van te zijn!

Dit komt trouwens van een zeer introverte lesbische tiener met sociale angst, geloof me gast als ik het kan kan jij het ook. Komt goed. Ook als het niet met dit meisje is, maak je er vooral niet te druk over :)

Reputatie 5
Badge +1

Hebben jullie een klassengroepsapp? Dan kan je haar via die groepsapp toevoegen op whatsapp en vragen of ze een keer samen wil fietsen naar school. Dit is een goede manier om elkaar te leren kennen!

-Ikweetgeennaam321

Badge

Hebben jullie een klassengroepsapp? Dan kan je haar via die groepsapp toevoegen op whatsapp en vragen of ze een keer samen wil fietsen naar school. Dit is een goede manier om elkaar te leren kennen!

-Ikweetgeennaam321

helaas hebben we geen klassenapp, niemand heeft daarvoor initiatief genomen aan het begin van dit jaar en verder in het jaar is besloten dat dit ook niet per se nodig was. bedankt voor de tip!

Reageer