Vraag

Meisje op school

  • 16 June 2021
  • 6 reacties
  • 151 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoii

sinds enkele weken zie ik regelmatig een erg mooi meisje op school lopen. Ik wou haar naam graag weten om haar op instagram op te kunnen zoeken. Ze had met haar klas iedere vrijdagochtend les in het lokaal naast mij en zo ben ik via via bij de klaslijst terecht gekomen en vond ik haar naam.

Ik heb iedere dag wiskunde en tijdens de middagpauze (want die moeten we met Corona binnen houden) praatte ik regelmatig met mijn leerkracht over voetbal, 

hij vertelde toen dingen dat hij met zijn zoon en dochter naar verschillende stadia geweest is in het buitenland.. en als ik dan keek bij de “hoogtepunten” van instagram bij het account van dat meisje, waren dat precies dezelfde stadia/stadions.

Toen was ik dus al zo goed als zeker dat dat meisje de dochter was van mijn leerkracht, maar voor de zekerheid vroeg ik toen eens aan mijn leraar zelf of dat dat echt zijn dochter was. En ja, het klopt.

ik heb toen lang getwijfeld, tot zaterdag, toen heb ik de beslissing genomen om haar een berichtje te sturen op instagram om te proberen om haar te leren kennen

nu, ze opent mijn bericht niet, maar ze liked wel verschillende posts op instagram. Dus ze moet zeker en vast wel gezien hebben dat ik haar wat heb gestuurd.

(Even nog ter zijde, ik ben 16 jaar en zij is 15. Ik zit in het 5de middelbaar en zij in het 3de.)


Mijn vraag nu is, wat moet ik doen? Ik kan toch niet zomaar nog een bericht sturen? Ik wil niet spammen enzo maar ik wil haar wel echt graag leren kennen

kan iemand me helpen??


6 reacties

Volg jij haar en volgt zij jou ook?

Bij Instagram DM’s kan je altijd zien of het gezien is of niet. Het kan ook zijn dat ze simpelweg later reageert. Wat heb je gestuurd, als ik vragen mag?

Ik volg haar maar zij mij niet, ze heeft nu wel net (rond kwart na 10n 16/6/’21) een volgverzoek gestuurd zag ik, maar ik moet mijn instagram posts waar ik niet goed op sta nog verwijderen, dus accepteer ik ze morgenvroeg.
Ja, klopt, maar ik vind het raar dat ze na 2 dagen nog altijd niet geantwoord heeft, en ook best jammer! 

Ik heb gewoon ‘hoii’ gestuurd om zo een gesprekje op gang te brengen

Reputatie 1

Misschien is het een idee om bijvoorbeeld iets als Hoi, hoe gaat het? Of Hoi, alles goed? Te sturen. Misschien dat het gesprek zo wat makkelijker begint dan met alleen hoi... 

In ieder geval succes

Het kan zijn dat ze gewoon niet naar haar chat verzoeken heeft gekeken, is het anders een idee om haar in het echt aan te spreken. Dit moet je natuurlijk wel durven dus als je twijfelt zou ik zeker lekker rustig aan doen. Het kan even duren voor ze reageert maar als ze jou ook wil volgen is het in ieder geval niet dat ze je probeert te negeren! 

Ze heeft nu ondertussen mijn bericht wel geopend maar ze antwoord op de niet op.. wat nu?

Aanspreken  lijk me erg moeilijk.. ik heb nog 3 dagen en dan begint de zomervakantie voor ons beide

Het zou me niet verbazen als ze niet zo goed weet wat ze ermee aanmoet. Op Instagram kan je bij DMs een berichtje verwijderen met ‘Verzenden ongedaan maken’. Dan verdwijnt het zowel bij jou als bij haar, en staat er - heel handig - geen ‘Dit bericht is verwijderd’ o.i.d. 

Vervolgens kan je een nieuw berichtje sturen met iets meer tekst, denk aan: ‘Hey, hoe gaat het?’ of ‘Hoi, alles goed?’ Daar kan ze iets meer mee en daardoor kan je misschien ook eerder een reactie krijgen. :)

Reageer