Vraag

Meer zelfvertrouwen

  • 24 September 2021
  • 2 reacties
  • 54 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hi, hebben jullie misschien paar tips hoe kan je meer dingens gaan durven. ik ben een persoon die bijna niks durf ook niet met een jongen afspreken waar ik al 4 weken lang praat maar wel gevoelens voor heb.

hebben jullie tips wat ik zou kunnen doen om toch wel wat meer durven :(


2 reacties

Hoiii,

Ik ken jouw probleem en je bent echt niet de enige met dat probleem. 

Blijf bij jezelf, ga je niet anders voordoen maar zet door en durf dingen te ondernemen. Probeer het! Ik snap dat het erg lastig is en ook best wel vreemd. Maar wat ik zelf dan altijd doe als ik wat moet doen of vragen. Ik stel een eis of limiet in. Zoals ik een keer had dat er een paar auto's in de rij stonden, ik heb toen met mezelf afgesproken, als de laatste auto in de rij weg is moet ik het doen. Dat helpt mij, Want ik baal enorm ervan als die laatste auto weg is maar ik heb het met mezelf afgesproken dus moet ik het doen. Ik hoop dat jij ook die discipline hebt. Je zou het in ieder geval kunnen proberen.

Wat je ook zou kunnen doen is via wat omwegen contact te maken door bijvoorbeeld er met anderen over hem te hebben die hem ook kennen. Bijvoorbeeld een klasgenootje of vriendin. Praat rustig en let goed op en denk goed na wat je doet!

Succes!!

Badge +1

Herhaal voor jezelf heeeeeel vaak dat je het wel kan. Het klinkt misschien raar maar het helpt echt. Ga gewoon voor de spiegel staan en praat tegen jezelf en overtuig jezelf dat je het kan. Dit kost misschien tijd maar ik beloof je dat het echt werkt!

Als je een gevoel hebt dat je het echt niet moet doen moet je het ook niet doen. Heel vaak krijg je zon gevoel als het niet goed gaat aflopen. 

Reageer