Vraag

Mail.


Reputatie 7
Badge +19

lieve kindertelefoon,

sorry dat ik u weer kom storen. deze mail word waarschijnlijk een grote teleur stelling voor me. maar toch wil ik het proberen. deze mail is heel belangrijk voor mij en ik hoop dan ook op een snel antwoord terug.

hoi ik ben Wilhelmavemela van het forum maar eigenlijk heet ik (naam),

ik heb 2 bans meegemaakt die zijn opgeheven. jullie zien immers maar tekst niet degene die erachter zit. zoals u misschien wel weet ben ik verliefd op iemand van het forum. Julian12. ik denk elke dag aan hem. ik schrijf zelfs een boek over hem. de afgelopen tijd heb ik het gevoel dat de enige liefde die ik krijg van hem af komt. ik weet dat het niet zo is maar toch heb ik dat gevoel. ik wil hem graag ontmoeten. alleen mag dat niet. ik snap en begrijp de regels ik weet dankszij mijn vader veel over privacy maar toch wil ik u om een grote gunst vragen. wilt u mij ondanks de regels ondanks al het gedoe rondom mij, een kans geven om hem te ontmoeten?

ik zit barstensvol goede ideeen maar omdat ik waarschijnlijk het antwoord wel weet raak ik depressief. hij is mijn leven en voor hem zou ik alles opgeven. ik heb het gevoel dat we echt bij elkaar horen. ookal zou het maar een tiener liefde zijn. ik hij is alles voor me. en het forum ook al mijn vrienden en hulp die ik krijg ik hou van ze. jullie houden het forum staande voor ons. al mijn ideeen wil ik graag delen als ik een antwoord heb. 

bedankt voor het lezen.

met vriendelijke groet (naam)


31 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @MickeyMouse  net als @wilhelmavemela  ben ik ook geraakt door jouw bericht ! Zo lief :) Ik wil er ook inderdaad zo naar kijken , zie mijn reactie maar wb mn ouders enzo. Het is niet anders dat is nadeel van onze leeftijd en het is zo vervelend als je dat door hebt en je moet er maar mee dealen en gehoorzamen maarja ,aan de andere kant je hebt gelijk, optimistisch zijn en dat wil ik ook en vooral zeker heel erg  blij zij met dit forum en wat je allemaal kan delen en hoe je elkaar helpt.  Het is niet de plek in dit topic maar ik ben er echt seriues beter en sterker door geworden ook irl. En jij nog eens bedankt, ik vind jou een topper !  <3 met mijn alle bff's knuf ik, ook de jongens, en jou zou ik ook zeker weten een hug geven!

Groetjes liefs Julian X

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @wilhelmavemela en @Julian12 ,

 

bedankt voor jullie mooie woorden. Jullie blijven me steeds verbazen met hoe mooi en vanuit je hart jullie dingen kunnen zeggen. 

‘You know what’, dat zijn de woorden die Simon Cowell (weet niet of ik zijn achternaam goed spel), die jurylid en bedenker van programma's zoals Britain's got talent (Engelse versie van Holland's got talent) is en ik ben 'fan’ van hem, terwijl een heleboel mensen hem onaardig en te streng vinden, met enige regelmaat gebruikt. Ja, die zin heb ik zelf ook 2 keer moeten lezen om 'm te begrijpen 😂

Ik ga het uitleggen. Als je goed bent, maar ook als je misschien op het moment van de auditie niet top bent, herkent hij het talent en geeft je dan een kans. Meestal voel je dat aankomen als ie ‘you know what’ (wat zoiets betekent als 'weet je wat’) zegt.

Daarna komt zijn uitleg en een mooi voorbeeld zie je in de volgende clip:

 

Die jongen, Benicio, is heel zenuwachtig. Ik krijg bijna medelijden met hem en ik zie hem zuchten voordat ie begint en ik hou mijn hart vast als ie begint ….zou het goed gaan…. en dan ben ik blij voor hem dat het zo goed gaat. Geweldige keuze van het liedje. Iemand met de wil om iets te bereiken. In het interview na het liedje is ie weer zenuwachtig en onzeker en zelfs een beetje bang voor het commentaar van Simon. Als hij een mooi commentaar krijgt wordt ie emotioneel en weet niet hoe ie zich moet gedragen (het lijkt wel alsof ik naar mezelf kijk), alsof ie verrast is van zijn eigen kunnen. Mooi ook wat hij zelf over het commentaar van Simon zegt en hoe hij het zegt. Ik voel zijn emotie en ben blij voor hem. Elke keer als ik kijk voel ik de emotie opkijken bij mezelf.

Waarom zeg ik dit nou allemaal en wat heeft dit te maken met dit topic?

Nou, Benicio is gewoon een lekker ding (dat is mijn persoonlijke mening) en hij kan mooi zingen, maar het is ook iemand met een missie. Hij heeft een doel. Hij wil zijn grote droom verwezenlijken en laat zich niet tegenhouden door zijn nervositeit, onzekerheid en misschien wel een beetje tekort aan zelfvertrouwen.

Zodra iemand als hij het vertrouwen krijgt van mensen om zich heen, gaat hij steeds meer in zichzelf geloven. Dat stimuleert en daardoor durf je ook door te gaan en je steeds verder te ontwikkelen. Dat is voor hem muziek, maar dat kan voor iemand anders heel anders zijn. De één wil actrice worden of schrijfster en de ander misschien boswachter of iets in de zorg of toch iets in de buitenlucht en allebei willen ze goed zijn voor anderen.

Dan helpt het wel als je positieve feedback krijgt, maar/dus ook uitleg als iets niet helemaal goed is, zolang positief benaderd wordt. Daar heb je veel meer aan dan mensen die alleen maar negatief zijn, iets afkraken zonder uitleg, want daar word je alleen maar onzekerder van.

Kijk als het slecht is dan zegt Simon het ook en een hoop mensen vinden hem dan onaardig, maar ik vind dat je beter eerlijk kan zijn en zeggen wat er niet goed aan is. Dan weet je wat je 'moet’ proberen te  verbeteren om een volgende keer meer kans op succes te hebben. Natuurlijk moet je het wel op een goede manier (positief) brengen.

Ook is het belangrijk om zelf fouten te durven maken. Je kunt wel altijd veilig doen en geloof me daar is niks mis mee in een hoop gevallen. Het helpt echt als je aan de goede kant van de weg fiets in de spits, maar soms moet je ook je gevoel volgen en ook al zeggen mensen dat dingen niet kunnen, dan kun jij proberen het tegendeel te bewijzen. Of het lukt, tsja, dat weet je nooit van tevoren, maar wat ik zeker weet is, dat als je nooit wat nieuws probeert, je nooit zult weten of het zou kunnen lukken.

Je kunt altijd een vraag stellen en daar hebben we in dit topic een heel goed voorbeeld van. Je vraagt het op een nette manier, noemt wat argumenten van jouw kant en vervolgens kun je weinig anders doen dan afwachten wat de uitkomst zal zijn. 

We hopen natuurlijk het beste, maar tegelijkertijd weten we dat het ook anders kan uitpakken.

Is alles dan voor niks geweest. Nee, natuurlijk niet. Je hebt je hart en gevoel gevolgd en je hoeft later geen spijt te hebben om iets wat je niet gevraagd hebt.

You know what, het is ook fijn om mensen om je heen te hebben die je steunen, maar ook kritisch durven zijn en soms voelt dat alsof ze niet het beste voor je willen of je niet willen steunen, maar soms hebben die mensen meer overzicht en wegen dingen anders af, misschien wel beter dan dat jij op dat moment zelf kan. Dat kunnen ouders, vrienden, leraren enzo zijn. Je kunt er vanuit gaan dat zij (die vaak dicht bij jou staan) het beste met je voor hebben, dus vergeet dat niet.

Wat nou als je niet krijgt wat je wenst, is dan alles verloren?  Nee, natuurlijk niet. Je hebt er van geleerd,  bent er sterker door geworden en blijf geloven in jezelf en geniet van alles wat nog wel kan.

Soms lijkt het alsof je wereld vergaat en iedereen tegen je is, totdat je dat eerste lieve appje krijgt van een vriend, die hand op je schouder of aai over je bol voelt of die meelevende blik van iemand die dichtbij je staat en van je houdt, ziet.

Het is soms even incasseren, maar daarna is het ook weer tijd om vooruit te kijken.

Geniet van alles wat wel kan. Doe het ook wanneer het kan. Je weet nooit van tevoren wanneer iets niet of misschien wel nooit meer kan (ik denk dat Julian wel weet wat ik bedoel).

 

Pluk de dag

 

Zo, wat een verhaal is het geworden en dat allemaal naar aanleiding van 2 berichtjes in dit topic…… toen ik ze ontving zat ik tegen één van mijn broers aan op de bank, we waren samen muziek aan het luisteren (allebei 1 oortje van mijn telefoon in) en hij merkte aan mij dat even slikte en mijn opkomende tranen tegen probeerde te houden.  ‘Ach jochie’, zei hij tegen mij en trok mij naar zich toe. Ik liet hem het berichtje lezen en hij zei ‘ik snap het wel’, 'laat het eruit komen en doe er iets moois mee'.

Nou ja, dat heb ik geprobeerd en ik hoop dat jullie er ook iets aan hebben. Het heeft mij iig goed gedaan.

 

Nu nog afwachten op de uiteindelijke beslissing. Ik gok erop dat het na de Pasen is, maar we zien wel.

 

Strakjes lekker slapen en morgen is er weer een dag vol mogelijkheden om nieuwe dingen te ontdekken.

 

Love 💙

 

Gr. MickeyMouse

 

Het zou mooi zijn als deze reactie niet gecheckt moet worden en gelijk geplaatst wordt en anders tot morgenochtend rond 1100 uur ofzo

 

Reputatie 7
Badge +19

@MickeyMouse 

Wauw wauw wat een dag vol janken. Echt mooi lieve broer heb jij laat dat maar lezen. Echt je hebt er iets mooi's uit laten komen. Je kan echt prachtig schrijven en het liedje was erg mooi ik begrijp wat je bedoelt. Weetje je bent een lieve jongen en wat een prachtige reacties schrijf je echt ik ben diep diep diep geraakt door deze lieve en goed uitgekozen woorden.

Wilhelmavemela.

Reputatie 5
Badge +1

lieve kindertelefoon,

sorry dat ik u weer kom storen. deze mail word waarschijnlijk een grote teleur stelling voor me. maar toch wil ik het proberen. deze mail is heel belangrijk voor mij en ik hoop dan ook op een snel antwoord terug.

hoi ik ben Wilhelmavemela van het forum maar eigenlijk heet ik (naam),

ik heb 2 bans meegemaakt die zijn opgeheven. jullie zien immers maar tekst niet degene die erachter zit. zoals u misschien wel weet ben ik verliefd op iemand van het forum. Julian12. ik denk elke dag aan hem. ik schrijf zelfs een boek over hem. de afgelopen tijd heb ik het gevoel dat de enige liefde die ik krijg van hem af komt. ik weet dat het niet zo is maar toch heb ik dat gevoel. ik wil hem graag ontmoeten. alleen mag dat niet. ik snap en begrijp de regels ik weet dankszij mijn vader veel over privacy maar toch wil ik u om een grote gunst vragen. wilt u mij ondanks de regels ondanks al het gedoe rondom mij, een kans geven om hem te ontmoeten?

ik zit barstensvol goede ideeen maar omdat ik waarschijnlijk het antwoord wel weet raak ik depressief. hij is mijn leven en voor hem zou ik alles opgeven. ik heb het gevoel dat we echt bij elkaar horen. ookal zou het maar een tiener liefde zijn. ik hij is alles voor me. en het forum ook al mijn vrienden en hulp die ik krijg ik hou van ze. jullie houden het forum staande voor ons. al mijn ideeen wil ik graag delen als ik een antwoord heb. 

bedankt voor het lezen.

met vriendelijke groet (naam)

awwhh wat vind ik dit lief 🥰

ik hoop het beste voor jullie 🍀 

 

Reputatie 7
Badge +19

Nog steeds geen mail terug. Zucht:(

Wilhelmavemela.

Reputatie 7
Badge +3

Hallo @wilhelmavemela,

 

Door de paasdagen duurde een reactie helaas wat langer.  We hebben jouw bericht gezien en gaan je teleurstellen. Wij gaan niet meewerken aan een ontmoeting met andere forumgebruikers. Ik kan me voorstellen dat dat voor jou niet leuk is om te horen, en ik zal uitleggen waarom dat is. 

Het forum is een anonieme plek waar jongeren elkaar kunnen ontmoeten om elkaar te helpen met waar zij mee zitten. Wij willen hiervoor dan ook een veilige plek maken waarin dat kan. In contact komen met elkaar buiten het forum hoort daar voor ons niet bij. We zien dat jij dat graag zou willen, maar dat past niet bij ons idee voor het forum. Het forum van De Kindertelefoon kan alleen bestaan als dat veilig kan. Daarbij hoort dat er geen contact komt buiten het forum en dat je er geen gegevens uitgewisseld worden. We gaan ervanuit dat iedereen echt is, maar op internet weet je dat helaas nooit helemaal zeker. Daarom zijn wij zo voorzichtig! En zo te lezen in de reacties hier ook veel ouders.  

Daarnaast is er nog een reden die voor ons heel belangrijk is. De Kindertelefoon is als organisatie gericht op het verder helpen van kinderen en jongeren in hun situatie, zodat je daarna verder kan in jouw eigen leven in jouw omgeving. Dat doen we aan de telefoon en via de chat zo en dat willen wij ook via het forum. Het forum is een plek waar je met andere jongeren kan praten over iets wat je bezighoudt in jouw leven, zodat je verder kan in jouw leven. Het is geen plek die jouw leven moet gaan vervangen, worden of zijn, dat zou niet goed zijn. Het forum moet jou helpen om jouw leven buiten het forum beter te gaan maken. 

Natuurlijk kan het zijn dat je hier leuke, lieve en gezellige mensen tegenkomt (want daar zijn er hier heeeel veel van). Het zou alleen niet goed zijn als jouw leven en geluk afhankelijk zou worden van dit forum. Daarvoor is ons forum niet geschikt, daarvoor is internet ook niet altijd geschikt. Daarom zijn we zo ‘streng’ op contact maken buiten het forum en ook op ‘chatten’ via het forum. 

Ik hoop dat je ons kan begrijpen?  Je geeft aan ook een mail gestuurd te hebben, daar krijg je ook z.s.m. antwoord op. Het antwoord zal (als de mail hetzelfde is) hetzelfde gaan zijn.

Reageer