Vraag

mag deze liefde?

  • 11 August 2021
  • 13 reacties
  • 239 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Nou kijk, sins een week ben ik een soort van in de leer om zeil instructeur te worden.

ik ben 14 en word dit jaar 15. Nu loop ik mee me een groep van kinderen tussen de 12 en 14 jaar. Er zit een meisje van bijna 14 tussen die ik leuk vind. Ik heb haar afgelopen drie dagen beter leren kennen. ik heb  opgevangen dat ze de helft van de tijd in Zwitserland woont. Ik vind haar dus leuk maar volgens mij mag het niet want ik val technisch gezien onder instructeur en dan moet je natuurlijk afstand houden van de kinderen en mag je zeker niet verliefd op een kind worden maar we zijn letterlijk bijna even oud. Wat moet ik doen?


13 reacties

Haar social media vragen, en als je dan klaar bent met die groep haar eens een keer uitvragen.

Dit probleem heb je vaak als mensen een verschillende machtsposities hebben.
Denk dan aan een leidinggevende en een werknemer, of een leerling en een docent.

Je bent nu in training om straks ook een instructeur te worden.
Heb je werkelijk “macht” over de leerlingen?
Zelf weet ik niet hoe zo'n kamp in elkaar zit, maar je kunt je natuurlijk wel voorstellen dat een leidinggevende best wel wat invloed over een werknemer heeft.

 

Zelf zou ik dit OK vinden als jullie relatie niets te maken heeft met het zeilkamp en jullie rollen daar.
Vraag je dan af of jullie band hetzelfde zou zijn als jullie elkaar tegen waren gekomen op een feestje, bijvoorbeeld.
Is het antwoord “ja” , dan is er niets aan de hand.

Zo zou ik het kunnen verantwoorden, maar dat betekent niet dat anderen het per se zo inzien.

Reputatie 1
Badge

Ik heb haar insta via de insta van de zeilschool maar wat moet ik daar mee?

Ik heb haar insta via de insta van de zeilschool maar wat moet ik daar mee?

Op dit moment misschien niet zoveel maar even volgen kan geen kwaad (als je dat nog niet doet). Na het zeilkamp kan je dan nog contact houden - althans, die mogelijkheid is er dan in ieder geval.

Ik zou inderdaad niet tijdens het zeilkamp zelf hier wat mee gaan doen, wat is je plan voor nu? 

Reputatie 1
Badge

Zeilkamp is nu voorbij, ze heeft een privé account dus dat is nog even afwachten  maar ik kan misschien via de zeilschool aan haar nummer komen. Tijdens het les geven ontwikkel je ook een soort band met de kinderen maar inmijn geval schelen we  net 1 jaar. Doordat we bijna de zelfde leeftijd hebben zijn we comfortabeler in elkaars gezelschap en we hebben nog een beetje met de groep gezwommen waarbij ze me ook in het water hebben geduwd.  Volgens mij komt ze pas over een jaar terug maar dat geduld heb ik eventueel wel maar misschien zijn er anderen mogelijkheden?

hebben jullie een idee?

Je kan op insta contact leggen maar ik denk dat het misschien ook een beetje raar zou overkomen als je ineens haar nummer hebt. Probeer in ieder geval eerst vrienden te worden, zodat ze je gaat leren vertrouwen. Zoals je zelf al aangaf ben je daar geduldig genoeg voor. 

Reputatie 1
Badge

Maar ik zie haar nu niet meer fysiek hoe kan ik dan vrienden worden? Ik heb haar nummer niet eens?

Probeer inderdaad maar niet haar nummer te achterhalen; dat komt wat stalkerig over, ook al bedoel je het goed.

Je kan toch even haar Instagram volgens? Dan kan je vervolgens besluiten om contact te leggen via DM (dat kan ook later nog/hoeft niet meteen vandaag). Vanuit daar kan je verder gaan naar een vriendschap (als zij openstaat voor contact houden).

Gezien jullie omgang zal ze het echt niet zo gek vinden om contact te blijven houden. Wie weet zit zij hier zelf ook wel mee!

Reputatie 1
Badge

Heel erg bedankt voor het snelle reageren, ik waardeer het dat je me wilt helpen. Ik ga je tips zeker proberen en zoek nog even door via anderen social media. Ik hou je op de hoogte als er meer gebeurd of ik nog een vraagje heb.

Top, kom gerust terug met meer vragen of houd mij/ons op de hoogte van je voortgang!

Ikzelf heb twee jaar geleden een paar sessies gevolgd bij een pubergroep (een soort sociale therapie). Sommigen heb ik daarna nooit meer gesproken, maar één meid kwam na de laatste les nog naar me toe om toch nog even snel mijn Instagram te vragen. Tot op de dag van vandaag hebben we nog steeds regelmatig contact!

Wellicht boeit deze ervaring je helemaal niet - en dat hoeft ook niet - maar hopelijk kan je er wel de les uit trekken dat je soms gewoon even assertief moet zijn om iets te bereiken (namelijk het contact houden buiten het zeilkamp). Succes!

Reputatie 1
Badge

Dankjewel!

Reputatie 3
Badge +3

nou je kan dit toch ook buiten de lessen doen en dan als je les geeft gewoon niet klef doen 

Reageer